[Linux - 287] Ynt: [Linux - 285] ikinci diskte lilo

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Mon 21 May 2001 - 23:12:07 EEST

Selamlar...
Su an evdeyim, bu makinede 3 adet HDD var. Linux hdc1'de, 2 GB kadar.
Digerlerinde windows ve cesitli data dizinleri var. Hepsi 8 GB. LILO hda
MBR'de. Windows, hda1, debian hda2'de, RedHat 6.2 hdc5'de. Direk olarak LILO
menusunden Linux 1 (RedHat), Linux 2 (Debian) ve Windows'u secebiliyorum.
Peki sizde sorun ne olabilir ?

LILO bir sekilde yuklenmek zorunda. Bunu da BIOS yapacak. Eger BIOS'unuz hdx
serisinin herhangi birinden boot edebiliyorsa sorun olmamali. Ama bazi ahmak
BIOS'lar, hda'nin otesinden acarken gidip windows C:'yi sasirmasin diye
INT13H cagrilarini farkli ele aliyor. Yani (mesela) hdc'deki INT13H'a 80H'in
su sektorunu oku deyince, gidip 82H'i okuyorlar. Buda DOS'tan acilmada
problemleri engelliyor. Bu durumda cok fazla bir sey yapamazsiniz. Ayrica
bir sekilde buradan boot eden LILO'da da uygun ayarlar olmali. LI yazip
kalmasi bende, hdc'yi sokersem oluyor. Bence disketle filan makineyi acip,
uygun yerdeki LILO'nun ayarlarini kontrol edin. Komur satirina lilo diyerek,
kernel image'i vs. yenileyin. Varsa hatalar burada aciga cikacaktir. Birde
umarim hdc 8.4 GB sinirini asmiyordur, bu durumda da ayni hatayi
alabilirsiniz.

Daha elle tutulur bilgiler icin LILO yapilandirmanizi ve partition table
dokumlerinizi verebilirsiniz.

>lilo disinda baska bir manager sizce bu isi yapabilir mi ?

Denemekte fayda var. Biz antik devirden kalmalar biraz daha garantici
oluyoruz. Boyle part. ile filan oynamak artik pek cazip gelmiyor, ama
acemiligimizde boyle karistira karistira ogrendik bu isleri.. Ne kadar
ogrendigimizde ayri bir soru isareti ama.. Herhalde ancak bir arpa boyu
tutar. Puf ettigimiz bilgilerse, terabaytlar az gelir..

Saygi ve sevgiler..