[Linux - 281] Cevap Hakki Olarak

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.de)
Date: Tue 22 May 2001 - 23:00:08 EEST

Merhaba,

Oncelikle boylesi bir olaydan dolayi listede bulunan herkesden cok ozur
dilerim.

Islerimin yogunlugu nedeniyle uzun suredir listede karsilastigimiz teknik
problemlere cevap veremiyorken boyle bir olay icin mail yazmak
istemezdim. Bu durumla yakin bir arkadasimin telefonda bilgi vermesi
sonucu haberdar oldum ve ancak cevap yazabiliyorum.

Fahrettin Onal ve Erdal Mutlu adli kisiler icin birsey soylemek
istemiyorum, cunki herkesle ozel iliskim farklidir iyi veya kotu olabilir,
bu durum icinde bulundugumuz listeyi ilgilendirmeyecektir.

Sistemin hack edilmesine gercekten uzuldum cunku oradaki butun sistemi en
bastan kurmus olan kisi bendim ve ne yazik ki ozel islerim nedeniyle
yaklasik alti aydir sistemle ilgilenemiyorum. Kurdugum sistemin bilgisiz
kisiler tarafindan bu sekilde bakimsiz ve acik hale getirilmis olmasi
sistem uzerinde ki emegimi dusunursek, sanki cocugumun iyilesmesi zor bir
hastaliga yakalanmasi gibi birsey.

Bunun yaninda bu kisilerin hakkimda dusunulmeden atildigi bariz belli
olan bu iftiralar ve beni karalama calismalari, liste uyelerinin de
belirttigi gibi mahkeme yolunu acabilecek niteliktedir.

Sadece kisisel olarak degil, Bilisim Enstitusu uyesi olan bu kisi veya
kisilerin akademik kariyerleri ve ne yazik ki ITU ve B.Enstitusu
hatta bu liste hepsi zor duruma dusebilir.

Bu dogal olarak istemedigim birseydir. Fakat bazi diger listelere de ayni
maili yollayan bu kisiler, bu sekilde hakaret ve suclama yapmiyoruz
demelerine ragmen, sahsima yonelik ve zarar verme boyutlarini asan
bu bicimde, acikca "o kisi Murat KOC" demelerine daha fazla
devam ettikleri surece haklarinda gerekli hukuki islemleri
baslatmaktan baska birsey kalmayacaktir.

Bu kisilerin soylediklerine cevap vermiyorum, cunku kendimi
savunma geregi hissetmiyorum. Kendilerinin de ifade ettigi gibi
gercek temellere dayanmayan satasmalara ne cevap verilebilir ki?

Sanirim soylediklerim gerekli kisi veya kisilere ulasmistir ve acik
sekilde anlasilmistir.

Liste uyelerinden tekrar ozur dilerim.

IYI CALISMALAR

                                                                MURAT KOC