[Linux - 219] Re: [Linux] İlt: Undelivered Mail Returned to Sender

From: Berk Demir (berk@linux.org.tr)
Date: Sun 20 May 2001 - 12:08:53 EEST

Serdar KOYLU wrote:

> Benden yana bir sorun yok, ama bir yerlerde bir sorun var gibi..
>
> Umarim listeden sorumlu, saygideger ve elini tasin altina koymaktan
> cekinmeyen arkadaslarimiz bunun neden oldugunu bulur, giderirler..
> Boylece
> uzerimize dusen nacizane vazifeyi yapmis oluruz.

Buradaki kinayeli konusmanizin sebebine bir anlam veremedim; ancak
gene de cevap veriyorum.

Postfix, posta yonlendirmedeki dongulerini onceden tespit edebilmek
icin mesajlara 'Delivered-To' basligini ekler. Gelen mesajlarin varis
adresleri, bu baslik ile karsilastirilir ve eger bir uyum varsa
bunun bir dongu olduguna karar verilir.

Basliklardan goruldugu uzere, china.com sunucularindan gelen bir mesaj
gene linux@linux.org.tr adresine donuyor. Sorun buradan kaynaklaniyor.
Bu durumda sorun ne sizin tarafinizda ne de bizim.

Ayni sorun securityfocus.com listelerinde cokca yasaniyor. E-posta
adresini gene liste adresine yonlendirenler bu sorunlara kolayca
sebep olabiliyorlar.

> (Mail, cevap uzunlugu kotasina takilmasin diye boyuna yaziyorum ama,
> aklima
> da bir sey gelmiyor ki...)
>
> Saygi ve sevgiler

Cevap uzunlugu kotasindan ote, "alinti limitleri" var. En fazla
50 alinti satiri arka arkaya yer alabilir ya da bir mesajin
en fazla %70 'i alintidan olusabilir. Hataniz bundan kaynaklanmiyor.
Bu limitlerin nicin gerekli oldugunu daha once aciklamistim.
M. Akgul hocamin karari ile gectigimiz bu limitleme sistemi bir parca
gereksiz trafigi azaltmis gibi gorunuyor.

P.S: E-posta sistemi ile ilgili sorunlarinizi bildirmeniz gereken
yer, linux@linux.org.tr listesi degil, bu problemin muhattaplarinin
adresi olan postmaster@linux.org.tr adresidir.

Saygilarimla,

Berk Demir