[Linux] Re: Fw: Re: MS Stratejileri

From: Can BAYTAN M.D. (Physiology) (cbaytan@meds.ktu.edu.tr)
Date: Sat 19 May 2001 - 17:41:26 EEST

Selamlar,=20

Windowsun iyi bir isletim sistemi olmadigini sanirim (bence) isletim
sistemlerini taniyan herkes biliyor, bence bunu bu listede tekrarlamam
gercekten cok gereksiz, Amerikalilarin Microsoft hakkinda yaptiklari
sakalari duysaniz cok gulersiniz, simdi gelelim Microsoft'la bizler (Bizden
kasdim Turk Linux kullanicilaridir) arasindaki iliskiye:

Microsoft buyuk bir sirket oldugu icin elinde Linux'da olmayan cok etkili v=
cok tehlikeli bir silahi var: Bilgisayar sektorunu etkileyen kisileri,
ozellikle devlet sektorundeki bilgisayari ve onlari etkileyebilecek kisiler=
kendi yanina cekmek ve bunu bu is icin egitilmis profesyonel insanlarla
yapmak.=20

Taktik basittir, devlette bilgisayar sektorunu etkileyecek ust duzeyde
insanlar profesyonel microsoft ikna ediciler tarafindan
(pazarlama veya sirket ust duzey elemanlari tarafindan) "ikna" edilir,
edilmelidirler, isletim sisteminin ozellikle egitim
sektorunde ne kadar yararli oldugu cesitli yontemlerle "kanitlanir". Bu is
icin ayrica gerekirse isletim sistemlerinin en iyi tanindigi
Universitelerde microsoftun yayginlasmasi icin ogrencilere bedava promosyon
urunleri verilerek microsoft urunleri yayginlastirilmaya calisilir. Ayrica
bilgisayar satan buyuk firmalar cesitli promosyon urunleriyle "ikna" edilir=
,
musterilerine windows satmasi tesvik edilir.

Linux ise GPL oldugu icin boyle bir gucu asla olmayacaktir.

Bence bu durum Windows Unix ve varyanlarina gore daha bilgisayarlarda
calismasi dengesiz calisan bir isletim sistemi oldugu icin Linuxun veya dah=
degisik isletim sistemlerinin yayginlasmasi azalir ve bu durumdan benim
sahsi fikrim devlet ve millet zarar gorur.

Bizim Linux grubu olarak yapmamiz gereken ise sunlardir: Bu onerilerim vey=
kisisel isteklerim icinde Linux'un bence windowsa gore zayif olan
taraflarinida bulacaksiniz:=20

1- Universiteler ve Linux gruplari halka ucretsiz Linux egitim programlari
hazirlamalidirlar. Bu calismalar devlet kurumlari tarafindan "resmi" olarak
desteklenmelidir.
2- Universiteler ve Linux gruplari bu kurslarda halka cesitli isletim
sistemlerinin avantajlari-dezavantajlari hakkinda bilgide vermelidirler
3-Yine Universiteler ve Linux gruplari mumkun oldugunca maliyetine yakin
ucretlerle, stabil Linux ve FreeBSD CD kopyalari yapip dagitmalidirlar.
4-Linux installationu ve Turkce karakter problemi bilgisayar bilmeyenlerind=
veya bilgisayari az bilenlerinde daha az karsilasacaklari problemler
olmalidir, ulusal Linux dagitimlari Universiteler ve/veya Linux dagitimi
yapabilecek orgutler tarafindan desteklenmelidir. (=FDnstallationu
bugunkunden daha kolay olmayan bir Linux'un dahada yayginlasmasini beklemek
bence hayaldir)
5-Turkce Linux dokumentasyon projesi bu bahsettigim orgutler tarafindan aci=
olarak ele alinmalidir. (ornegin Turkce man projesi hemen baslamali ve kisa
surede bitirilmelidir)
6-Gnome-KDE ve az bilen kullanicilarin ISP'lerine daha kolay
baglanabilecekleri "KPPP" gibi programlara onem verilmeli ve bunlar ve
yardimlari (man dahil) Turk dagitimlarinda tamamen Turkce olmalidir
7-Windows gibi Linux'ada devlet sektoru ve ozel sirketlere isletim
sisteminin istendigi gibi calismasi icin para karsiligi belli bir zaman
araligi icinde servis garantisi verebilecek ve devlet
ihalelerinde resmi olarak bu garantisini tahhut edebilecek ozel sektor
kurumlari var olmalidirlar, kisisel istegim var olanlar teknik ve
servis olarak dahada guclenmelidirler. Bu destege e-mail-telefon-yerinde
desteklerin hepsi eklenmelidir.

Hepinize iyi calismalar dilerim sevgi ve saygilarimla.

On Sat, 19 May 2001, Serdar KOYLU wrote:

>1. Hala bizim buradaki teknik servislerin is yukunun %80'i Windows
>kurmaktir. Kolay kuruldugu iddia edilen sistem, her zaman cokuyor,
>formatlamak veya windows'u silmek cozum olabiliyor. O kadar dandik.
>Kurulumdan sonra bir suru ayar yapmazsaniz adam gibi calismiyor.
>Dilerseniz bunlari size teker teker yazayim. Performans, berbat.
>Guvenlik sifir. Bu sistem kolay olsa kac yazar. Bir internete
>baglanmama durumunda tek yapabileceginiz, yeniden kurmak. Haaa, ben
>bunu yapmam, oturur API'lerden filan sorunu cozerim. Ama bu
> [...]

 Can Baytan M.D. http://meds.ktu.edu.tr/cbaytan/cbaytan.html
 Karadeniz (Blacksea) Technical University =20
 Medical School, Dept. of Physiology--Trabzon/TR =20
 Fax:+90(462)377-5498 cbaytan@yahoo.com (BX15TGE)