[Linux] Re: Linuxcular kizmasin, olympos dan alinti ( BUCES BBSdeki post eden arkadasa ayrica tesekkurler)

From: Murat SULUHAN (murat.suluhan@tesam.com.tr)
Date: Fri 18 May 2001 - 14:32:34 EEST

Merhabalar

FreeBSD kuillaniyorum,

Install Linuxdan kesinlikle zor
ama Linux un installasyonuda yaptigi isleri düsünürsek; Windows dan kolay
bence

amaaaa

**FreeBSD nin Linux emulasyonu var, gerisini sen anla, OpenBSD solaris ve
sco binary lerinin cogunu calistirabiliyormus
**portlardan program kurmak mukemmel rahat sana script output
yollayabilrim
**sistem upgrade Internetten cvsup ile cok rahat, maille bile upgrade
edebilirsin,
**su numara kernel ile bu dagitim, obur numara kernel ile baska bir dagitim
olayi gibi birsey yok (Berk selam :-)) , sadece stable ve release editionlar
var cd den install edersin release dir, cvsup ile stable olur
**evdeki makinem 18-19 saniyede aciliyor (P-II 400, 128 RAM, UDMA 66 5400
rpm disk), isyerindeki 26-27 saniyede (P III 667 128 RAM, UDMA 66 HDD rpm i
bilmiyorum )
(seti, snort, portsentry, sendmail, bind, apache, webmin, snmpd, ...... bi
suru servis)
**aylardir udma-100 destegi var,
**aylardir usb destegi var, denemedim
**rpm destegi var, denemedim (bir arkadasin itelemesi de etkili oldu tar.gz
olayina alismamda)

var ve var

logical volume manager gibi birsey ben bulamadim, o lazim,
smp destegi linux kadar iyi degil diyorlar test eden varsa bir zahmet
yaziversin goruslerini

FreeBSD yi kesinlikle ve kesinlikle tavsiye ederim, OpenBSD yi kullanan
arkadaslar soylesin

Yokmu eksigi var, multimedia iyi degil, X altinda kullandigim programlarin
cogunlugu Linux uygulamasi, driver destegi daha zayif gibi (mesela nVidia
icin driver yok, Linux driverini derlemeyi dusunuyom),
DesktopBSD lazim bu tur isler için bence :-))

Bir sey daha var; kac kisi acemiyken Linux un kernelini ilk seferde
derlemeyi becerdi :-)). Ben simdiye kadar 7 kere cvsup yaptim, 20 nin
üzerinde kernel compile ettim tek bir kere sorun yasadim o da ikinci deneme
de duzeldi :-))

Yaziyi listeye gondermekteki amacim Linux BSD kavgasi acilsin degildi hala
da degil; zaten girisine de enteresan yazmistim