[Linux] Re: Linuxcular kizmasin, olympos dan alinti ( BUCES BBS deki post eden arkadasa ayrica tesekkurler)

From: Can BAYTAN M.D. (Physiology) (cbaytan@meds.ktu.edu.tr)
Date: Fri 18 May 2001 - 11:45:56 EEST

Deneme amacli BSD install etmeye calistik, installationla SSH geliyor,
FreeBSD'nin ilk kurulumda daha guvenli olduguna katiliyorum, ama biraz
bilincli olarak ugrasirsaniz Linux'daki guvenlik seviyesi kolayca BSD'ye
ulasir, Serdar bey uygulamalar 10'da biri yoktur demis, katilmiyorum 100'de
biri bile degildir ozellikle liste gruplarinida goz onune alirsaniz,
probleminizden anlayan onu daha once yasamis belki 100'lerce kisi
bulabileceginizi dusunurseniz, Linux'la kiyaslanacak OS yoktur, ayrica
uygulama eksikligi OS'lari oldurur, NeXtstep ve OS/2 nun bu yuzden olumunu
uzulerek ben seyretme firsati buldum, neyse NeXtstep Linux'da emule
ediliyor.

Linux'un birinci problemi installation problemidir, benim yegenim bile
windoze'u ettigi gibi Linux'u install edebilmeli (Yas=9) yoksa Linux
Universite cevrelerinden disariya bugunkunden daha fazla cikamaz.

Ikincisi ise hardware updatelerinin cok gec yapilmasidir, ornegin IEEE 1394
firewire teknolojisi 400Mb/s hizla geliyor, USB'nin pabucu nerdeyse
dama atilacak veya sadece mouse/CD portu olarak kalacak Linux camiasinda bu
konuda daha tik yok, yaniliyormuyum? Umarim!.

Herkese sevgiler.