[Linux] Ynt: Re: IBM rs6000 uzerine hangi surum kurulur?

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Fri 18 May 2001 - 01:03:17 EEST

Selamlar..

-----Özgün İleti-----
Kimden: Serdar Gurcan <serdar@curie.chem.metu.edu.tr>
Kime: linux@linux.org.tr <linux@linux.org.tr>
Tarih: 17 Mayıs 2001 Perşembe 16:12
Konu: [Linux] Re: IBM rs6000 uzerine hangi surum kurulur?

>son olarak eklemek istedigim, IBM elinde AIX varken niye linuxu
destekliyoruz
>diyo? (bu genel olarak linux'un open source olmasindan kaynaklaniyo, hiz ve
>guvenlik sanirim ikinci planda, ya da seminerden ben oyle anladim :) )

IBM'in OS/2 nin basinda kavga ederlerken, anlasamayip MS ile yollari
ayriliyor. Sonra OS/2 2.0 i bir tarihe yetistirecegiz der IBM'ciler. Steve
Ballmer (MS), "O tarihe yetissin, ben o disketi yerim" diye beyanda bulunur.
IBM'ciler de bir diskete "Ballmer'in disketi" yazip duvara asarlar. Fakat
OS/2 yetismez, disketi guzelce kendileri yerler sonunda.

Iste bu donemden IBM'in MS'ye bir gicigi vardir. MS'yi geldigi yere tasiyan
IBM'dir. Windows kodlarinin cogu MS ile ortakken kaptirdiklari OS/2
kodlaridir. Warp o kadar reklama filan ragmen tutmadi. AIX masaustune
inemeyecek kadar hantal. Yeni sistem yazmak da cok zor. Cunku driverlerini
yaz vs. eziyet. Aaaa o da ne ? Bir penguen MS'ye kafa tutuyor. Keh keh,
besleyelim pengueni, oysun Gates'in gozunu... Boylece server piyasasindaki
hakimiyetleri devam edecek.

Peki bizim acimizdan ? Linux iyice semirir. 1 Milyar $ az para degil.
Adamlar Gokdelen boyunda Tux afisi koyuyorlar bir yerlere. TV'lere reklamlar
hazirliyorlar. Hizla uygulamalarini Port ediyorlar. Bunun MS'nin hizini
kesemese de penguen'in hizini artiracagi kesin. Hic bir donanim uretici
IBM'i dislayamaz. Acik da olsa PC'nin patenti onun elinde. Bu, su demektir,
yakinda donanim ureticileri, donanimlarina IBM destegi verebilmek icin Linux
driveri yazmak zorunda kalacaklar. IBM clustering ve paralel processing
alaninda muazzam Linux yatirimi yapiyor: 1000 Tane makineden Beowulf..
Sadece Lisans ucretinden kari 100.000 lerce $. Sonucta bu pastadan yiyen HP,
COMPAQ vs. de dilimlerini kaybetmemek icin Linux'u daha iyi destekleyecek.

Yarinlar daha guzel olacak gibi. Siz ne dersiniz ?
Saygi ve sevgiler...