[LINUX:27881] Fw: Nothing to be done for "modules"

From: ErkaN (Selamsana@uni.de)
Date: Thu 17 May 2001 - 05:00:44 EEST

 Selam...

 Ayse Sanli wrote:

> linux.org.tr altinda bu konuda bulunan mevcut 3 ayri documandan

 Gerci Ingilizceden almanyaca cevirim hala devam ediyor ama zaman bulursam
 belkide almancadan türkceyede cevirme imkani bulurum veya belki bir arkadas
 yasrdim eder bu konuda.....( Türkcem biraz zayif) Onun icin fazla detaylara
 dalmadan kisaca KERNEL-COMPILER bir anlatalim..Diger arkadalarada yardimcu
 olsun...

 Genelde hatalar SIRALARIN yanlis yapilmasindan kaynaklanan ufak defek
 hatalar...Simdi dikkatlice okuyun, biraz kisa ama olsun belki bazilarinin
 isine yarar:

 1) ilk önce Kernel versionun en son olanini download yapiyoruz:
 http://kernel.org/pub/linux/kernel/v2.4/linux-2.4.4.tar.gz

 2) bunu gelen linux-2.4.4.tar.gz filesini /usr/src altinda copie
 ediyoruz.
 3) mv linux linux.2.x.x
 Burda hangi kernelliniz varsa x yerine onu da yazabilirsiniz...
 4) Indirdigimiz tar.gz Filesini entpack yapiyoruz...
  tar zxf linux-2.4.4.tar.gz
 5) Burda bir Directory olusacak, adi "linux" bu yeni acilan Directory nin
 adini degistiriyoruz ( Garanti olsun diye )
 mv linux linux-2.4.4

 6) Sonra bir Link olusturuyoruz
 ln -s linux-2.4.4 linux
 simdi tekrar "linux" directory sini olusturduk ve bu "linux-2.4.4"
directory
 si ile link olmus durumda...
 7) sonra bu directory nin icine giriyoruz
 cd /usr/src/linux
 8) Bundan sonraki secim size ait
     a) make config
      b) make menuconfig
     c) make xconfig
 Istediginiz gibi secebilirsiniz ( benim tercihim make menuconfig) .....Size
 bagli , 3 tane secme hakkiniz var...Eger make "xconfig " secerseiniz "
 Tcl/tk " nin install olmasi lazim yoksa hata verir....

 9) Burda gelen menüde Kernel icin secimimizi yapiyoruz...Burasi uzun
sürdügü
 icin kisaca geciyorum..Secim burdada size bagli..

  BUNDAN SONRASI COK ÖNEMLI: Secimimizi yaptik hersey su ana kadar
yolunda...

 11) Quell- ve Include-Filelerinin kontrolunu yaptiriyoruz:
        make depend
      veya kisaca
     make dep
 Benim tercihim; " make dep"
 12 )Objekt-Filelerini sildiriyoruz ve yenide compilern yapilmasini
 sagliyoruz..bu kisim muahhakak yapilmasi lazim
     make clean

 13) Bundan sonraki adimdada 3 Tane secim hakkimiz olacak ama benim tercihim
 "make bzImage"
     make zImage
     make bzImage
     make bzlilo

 "make zImage" ile tercih ypan arkadaslar bazen burda su hata ile
 karsilasabilirler :
 "KERNEL IS TO BIG"
 make bzlilo ise daha cok yeni baslayanlar icin tavsiye edilen bir komut
ama
 herhangi bir hata oldugu zaman göremezsiniz ve buda sizi "Kernel Panic "
 hatasina götürür.....

 14) Sirada modullerin compilern edilmesi var:
     make modules

 15) Daha sonra compilern edilen bu modullerin Install edilmesi geliyor:
     make modules_install

 NOT: Madde 13 / 14 / 15 den sonra herhangi bir WARNINS veya ERROR
 hatalarinin gelmemesi lazim..Gelirse demekki biryerde hata
 yapiyorsunuz...Kernel de secim yaparken sectikleriniz modulleri dikkatlice
 bir daha gözden gecirin...KESINLIKLE bir hata gelmemesi lazim...

 simdi burda bazi kisaltmalar tavsiye edilebilir
 mesela make modules modules_install gibi veya make dep && clean &&
 bzImage gibi..AMA SAKIN DENEMEYIN..herhangi bir hat oldugu zaman ben
 isterimki monitorunuzda görebilesiniz.....

 16) Simdi /usr/src/linux/arch/i386/boot/bzImage bir Kernel image
 olusturduk... Bunu gerekli yere copi etmemiz lazim
 ama ilk önce eski kernel imagesini bir baska isim adi altinda garantiye
 alalim:
 cp /boot/vmlinuz /boot/vmlinuz.old
 ve hemen ardindan
 cp /usr/src/linux/arch/i386/boot/bzImage /boot/vmlinuz

 tabi burda devamli bir hata mesaji gelmesin diye herkesin gelende unuttugu
 bir sey var: System.map (Kernel modulelerinin icin )
 cp /usr/src/linux/System.map /boot/

 Evet buraya kadar tamammmm...

 simdi ufak tefek ayarlarin yapilmasinda:

 ilk önce /etc/lilo.conf filesini aciyoruz.....herhangi bir editor
 olabilir( benim tercihim vi )

 vi /etc/lilo.conf

 Yapmamiz gereken degisiklikler kisaca söyle olabilir, siz kendinize göre
 yapabilirsiniz:

 ==================
 boot=/dev/hda

 vga=normal

 read-only

 prompt

 timeout=100

   #Yeni Kernel

   image=/boot/vmlinuz

   root=/dev/hda2

   label=Yeni_Kernel

   #Eski Kernel

   image=/boot/vmlinuz_old

   root=/dev/hda2

   label=aeski_Kernel

 gerekli düzeltmeleri yaptiktan sonra ":wq" komutu ile editorumuz "vi" yi
 terk ediyoruz:

 simdi burda hafizaya alindi....
 Hemen ardindan "lilo" komutunu veriyoruz. Ve monitordan gözümüzü
 ayirmiyoruz. Söyle birse ygörmeniz lazim:

 Added yeni_Kernel *
 Added eski_Kernel

 Burdaki * isaretini anlami default Kernel icindir..

 Hadi hepimizi gecmis olsun...
 dikkat etminiz gereken teksey madde 13 den sonra gelen Menüdeki
secimleriniz
 cok dikkatli bir sekilde yapmaniz....

 OLASI HATALAR:
 1) Sytem.map does not match actual Kernel diye bir hata verirse

 CÖZÜM:
 System.map filesini copie yapmayi unuttunuz:
 cp /usr/src/linux/System.map / boot/

 2) Not a compressed kernel Image file diye bir hata gelirse:
 CÖZÜM
 /usr/src/linux/arch/i386/boot/bzImage
 icindeki bzImage filesini yanlis yere veya yanlis yerdeki Kernel imageyi
 copie yaptiniz

 3) Kernel too big hatasi gelirse
 CÖZÜM:
 make bzImage ile kernel -Imagesini olusturun...

 4) Asagidakine benzer bir hata mesaji gelirse:
 rm -f include/asm

 ( cd include ; ln -sf asm-i386 asm)

 make -C scripts/lxdialog all

 make[1]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.12/scripts/lxdialog'

gcc -Wall -Wstrict-prototypes -O2 -fomit-frame-pointer -DLOCALE -I/usr/inclu
 de/ncurses -DCURSES_LOC="<ncurses.h>" -c lxdialog.c -o lxdialog.o

 make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.12/scripts/lxdialog'

 In file included from lxdialog.c:22:

 CÖZÜM:
 glibc-devel Filesi install edilmemistir..Onu internetten veya CD nizden
 install edin...

 Daha bircok hata cikabilir, lütfen hata mesajlari tam olarak yazin ve
buraya
 postalayin...SAdce bir SATIR ile olmasin..comple hata mesajini göndermeye
 calisirsaniz iyi olur....

 Umarim yardimci olmusumdur...

 Selamlar...

 erkaN