[Linux] Re: internet kafeler icin yasak siteler

From: Ilker Gokhan (IlkerG@sumerbank.com.tr)
Date: Tue 15 May 2001 - 13:51:31 EEST

Merhaba,

> Selamlar..
>
> 100 kisi bu cache'i yarim saatte doldurur, bu cache'in pek bir anlami
> yok gibi. Genelde squid, cache dolduktan sonra eski bilgileri silemez,
> cache sismeye devam eder. Sonunda ayrilmis olan arabellekler yetersiz
> kalinca, squid bunu yapabilir. Bence once biraz cache alani saglayin.
> Yeni bir dizin belirtin, soyle bir kac GB kadar ve -z ile olusturun.
> Ben burada faal 1 makine ve arada bir internet kullanan bir baska
> makine icin 512 MB Ayirdim. 32 MB RAM, 4.3 GB HDD, P233MMX CPU. Sonuc
> [...]
Merhaba Serdar hocam,

Burada bazi yanilgilar var..Cache replacement Policy olarak kullanilan
birkac algoritma var. Kimisi "heap" kimisi "list" tabnali olm. uzere.
Bahsettigin bu cacheden "bayat" objeleri silme ile ilgili sikinti squid 2.3
LRU tabnli algoritmaya aitti. Bir kac kez ben de bu bug in azizligine
ugramistim ama diger heap tabanli (LFUDA, GDSF) algoritmalarda bu sikinti
yok. Yani cache in dolmasi gibi bir sikinti olmuyor. Ben de 174 kisini
kullandigi bir cache uptime 98 gun (yer degitirmeden dolayi kapatmak zorunda
kalmistim!) ve cache storedir durumu:

Store Directory Statistics:
Store Entries : 121220
Maximum Swap Size : 2621440 KB
Current Store Swap Size: 1036493 KB
Current Capacity : 40% used, 60% free

Burada ki kullandigim algoritma LRU ama sq2.3ST1 icin Henrik in
(hno.20000202) patch ini kullaniyorum. Bu patch yuklu degil iken cache
dolmasina ugramistim. Bir de referance_age onemli bu bende 21 gun ile
sinirli...

Saygilarimla,
Ilker G.

Bu e-postada bulunan tüm fikir ve görüşler ve ekindeki dosyalar sadece adres
sahib(ler)ine ait olup, Sümerbank A.Ş hiç bir şekilde sorumlu tutulamaz.
The information contained in this E-Mail and any files transmitted with it
are intended solely for the use of the individual or entity to whom they are
addressed and do not reflect those of Sumerbank A.S.