[Linux] Re: internet kafeler icin yasak siteler

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Tue 15 May 2001 - 13:32:50 EEST

--- Alper Oguz <alperliste@showtv.com.tr> wrote:
> yaklasik
>
> Squid calisiyor ama yarim saat dayanmiyor. Ben de aksam i$ten
> cikarken squid
> takilir diye 3128'e yönlendirmeyi kapatip masq ile cikariyordum
> insanlari.
> Su an yarim saat calistiktan sonra tekrar takildi. Son zamanlarda
> yaptigim
> degisiklikleri iptal ettim. Artik is makinayi degistirmeye kaldi.
>
> Gülme ama ben sirket icindekileri de (yaklasik 100 kisi) acl olarak
> squid.conf'a giriyordum. :) Birkac gündür squid'i degistirip
> durdugumdan

Selamlar..

100 kisi bu cache'i yarim saatte doldurur, bu cache'in pek bir anlami
yok gibi. Genelde squid, cache dolduktan sonra eski bilgileri silemez,
cache sismeye devam eder. Sonunda ayrilmis olan arabellekler yetersiz
kalinca, squid bunu yapabilir. Bence once biraz cache alani saglayin.
Yeni bir dizin belirtin, soyle bir kac GB kadar ve -z ile olusturun.
Ben burada faal 1 makine ve arada bir internet kullanan bir baska
makine icin 512 MB Ayirdim. 32 MB RAM, 4.3 GB HDD, P233MMX CPU. Sonuc
60 gunden fazla oldu, uptime suresi, seytan kulagina kursun...
Makine uzerindeki diger servisleri kontrol edin. Memory pool'lerle
ilgili bazi ayarlar var, bunlari deneyin. debug_options 'u ALL,1 yapin.
Boylece neden takildigini tespit etmeniz cok kolaylasir.

Saygi ve sevgiler..