[LINUX:27788] Re: perl

From: KEMAL BAYKAR (kemalbaykar@ttnet.net.tr)
Date: Mon 14 May 2001 - 10:48:40 EEST

merhaba,

böyle bir taski gerçeklemek için genel olarak perl içersinden fork
fonksiyonunu kullanmalisiniz. bu suretle ayni anda birkaç proses
yaratip hepsine farkli isler yaptirabilirsiniz.

örnegin ayni anda 3 komut çalistirmak için bir parent proses baslatin.
sonra fork komutuyla bir child proses yaratin ve birinci komutunuzu
baslatin. ardindan parent proses ikinci child proses yaratsin ve buda
ikinci komutunuzu baslatsin. son olarak üçüncü komutunuzuda parent
proses kendisi baslatsin.

komut sonuçlarinin parent proseste toplanmasi için pipe kullanabilirsiniz. pipe
yoluyla child prosesler komut sonuçlarini
parent prosese verirler ve sonlanirlar.

dikkat edilecek noktalardan birisi, child proseslerin PID lerinin
wait yada wait-pid fonksiyonlari ile toplanmasidir. aksi halde proses
tablosunda bir dahaki reboota kadar kalirlar, ve her programinizi
çalistirmanizda proses tablosu biraz daha siser.

fork fonksiyonunun kullanilmasi konusunda perl'ün herkesçe bilinen
"perl programming" kitabinda örnek var.

kolay gelsin.