[LINUX:27611] BSscanmail

From: MedS Linux Users(RO;CB;SB) (linux@meds.ktu.edu.tr)
Date: Mon 07 May 2001 - 12:57:11 EEST

Selamlar herkese,

Networkde windoze virusleri ucustugu ve cok kisinin cani yandigindan
(mesela en az biri uluslararasi bircok yayin data'si uctu)
bunlara real-time block koymak icin ilkonce mcafee'nin uvscan'ini install
ettim, daha sonra gelen ve giden viruslu mailleri tarayip viruslu olanlari
sahibine geri postalamak icin ilkonce amavis'i install etmeye calistim ama
sanirim amavis (www.amavis.org) debian tabanli bir program oldugu icin
tned diye slackware veya redhat dagitimlarinda olmayan bir program
istiyor, bende onun yerine BSscanmail diye bir program install etmeye
calistim, installation normal gitti, ama sendmail.cf'de istedigi
degisiklikleri yaptigimda butun mailler bloke oldu, sendmail.cf'de
yaptigim degisiklikleri asagida goreceksiniz, yaptigim iki degisiklikte
ise yaramadi, ayrica BSscanmail bir config dosyasi ariyor bunuda
BSscanmail-admin scriptiyle yaratamadim, programin yazarina gonderdigim
maildende cevap alamadim (bart1803@yucom.be). Eski sendmail.cf'yi yerine
koydugumda "gonderilen adres garip oldugundan mail delete edildi" diye bir
suru mail aldim

Online virus taramasi icin BSscanmail veya baska bir program kullanan ve
mcafee'nin uvscan'iyle calisan veya asagidaki sendmail.cf
konfigurasyonlari olan arkadaslar bilgi verirlerse cok sevinecegim

benim orijinal sendmail.cf'deki Mlocal ile baslayan satirim soyle:

Mlocal, P=/usr/bin/procmail, F=lsDFMAw5:/|@qShP, S=10/30, R=20/40,
                T=DNS/RFC822/X-Unix,
                A=procmail -a $h -d $u
BSscanmail bu satirlari soyle degistirmemi istedi:

Mlocal, P=/home/BSscanmail/bin/BSscanmail,F=lsDFMAw5:/|@SPfhn,S=10/30,
                R=20/40,T=DNS/RFC822/X-Unix,
                A=BSscanmail -Y -d $u
Ama yukaridaki satirlari boyle yapinca email bloke oldu "email connection
refused:25" mesajini aldim

Bunun uzerine acaba lsDF ile baslayan satirlardami problem var diye bir
atmasyon yaparak alti ^ ile gosterilmis harfleri orijinali gibi yaptim ama
e-mail yine bloke idi
Mlocal, P=/home/BSscanmail/bin/BSscanmail,F=lsDFMAw5:/|@qShP,S=10/30,
                                            original gibi---> ^^^^^^
                R=20/40,T=DNS/RFC822/X-Unix,
                A=BSscanmail -Y -d $u

Bu konuda fikri olan varmi?

Herkese iyi calismalar.

 Can Baytan M.D. http://meds.ktu.edu.tr/cbaytan/cbaytan.html
 Karadeniz (Blacksea) Technical University
 Medical School, Dept. of Physiology--Trabzon/TR
 Fax:+90(462)377-5498 cbaytan@yahoo.com (BX15TGE)