[Linux] RE: [Linux] Re: biraz konu dışı ama

From: Mehmet Deniz Hatipoglu (dhatipoglu@bimel.com.tr)
Date: Thu 19 Jul 2001 - 16:04:52 EEST

Merhabalar,

Bahsetiginiz Samsung UTP Cat5 E1944661 4pair/24AWG 1000Fit(305m)
kabloyu bizde kullaniyoruz.
Hemen bir patch kablo yapip denedim 100mbit calisti :)

Ben genede kablo baglantilarinizi bir gozden gecirin derim.
UTP cat5 EIA/TIA-568B standartina gore baglarsak

Kablo Sırası:

turuncubeyaz-turuncu(1-2)
yesilbeyaz-mavi(3-4)
mavibeyaz-yesil(5-6)
kahverengibeyaz-kahverengi(7-8)

ben genelde bu A standarti ile yapiyorum ama siz tercihim B derseniz,

yesilbeyaz-yesil(1-2)
turuncubeyaz-mavi(2-3)
mavibeyaz-turuncu(4-5)
kahvebeyaz-kahverengi(7-8)

Zannederim kablo test aleti kullaniyorsunuzdur.Yoksa bence bir tane
edinin.
Boylece baglanti,damarlar,bukumlerin dogru baglantisi ve/ya blendaj
testini
yapabilirsiniz.

Not:Uygun ethernet karti ile biliyorusunuz ki 1000Mbit bakir
uzerinden
mumkun ama sarti cat5E kablo kullanmak ki artik gunumuzde E
kablolarin
fiyatlari Cat5 lerle ayni mesela siz duratube Cat5E kabloyu gonul
rahatligi
ile onerebilirim.Butun bimel'lerden bu kabloya ulasabilirsiniz.

Gene calistiramaz iseniz bence konuyu UFOTEK'e iletirseniz zannederim
sorununza
cozum bulurlar.

M Deniz Hatipoglu