[Linux] Ynt: Re: Dosemu

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Wed 18 Jul 2001 - 23:14:58 EEST

Selamlar..

Tecrubelerim, Alinteri 2.5 versiyonuna ait. Oncelikle CD'yi kurmak icin
kullanmayi dusunuyorsaniz, gerek yok. Bir yere kurun. WinZip ile zipleyip 1-2
diskete kopyalayin. Dikkat edin, bir tane JCXZXZ vs gibi bir gizli dizin
olacak. Ici bostur. Bu koruma amaciyla kullanilir. Bunu eklemeyi unutmayin.
Sonra dosemu'nun bulundugu makineye mars_nwe kurun. "mount -t umsdos
/usr/share/dosemu/hdimage /mnt" seklinde DOSEMU harddiskini mount edin.
mars_nwe'nin sitesinde net.exe diye bir program var. Bunu dosemu harddiske
kopyalayin. Ardindan, IPX destekli olarak dosemu'yu calistirin. Sonra bu
net.exe'yi kullanarak Linux'taki NetWare emulatorune baglanin.
/var/mars_nwe/sys/ATR/ dizininine Alinterini disketten cekip (mtools kolay
oluyor) gunzip le acin. Ardindan dosemu'uzerinden F: icinden atr'yi
calisitirip kullanin. Ben telnet ile dahi kullanmistim. Kabul edilebilir
olculerde calisti ama en azindan iki yil oldu, detaylari unuttum. Su an
step-by-step olarak ancak bu kadarini soyleyebiliyorum. Fakat adi gecen
programlarin man ve doc'larinda detaylar mevcut. Bir diger yontem olarak, wine
uzerinde biraz calismayi deneyin derim. dosemu'dan, daha dogrusu dosemu'daki
FreeDOS'tan daha kararli. Bu nedenle calisan bir wine, tum bu sorunlari
cozebilir...

Oturup bir ticari program yazmanin zamani geldide geciyor bile. M.Ali VARDAR'a
biraz destek olsak, hep birlikte en azindan Alinteri seviyesine gelmis bir
GtkISLETME sahibi olabiliriz.

Saygi ve sevgiler..