[Linux] Re: x kurulumu

From: Baris SiMSEK (simsek@sumela.bimel.com.tr)
Date: Tue 17 Jul 2001 - 18:20:21 EEST

On Tue, Jul 17, 2001 at 08:06:42AM -0700, PCc0d3r X wrote:

> Bugün makineme en sonunda Slackware kurabildim. Açıkça
> söyleyeyim diğer linux dağıtımlarına göre çok daha
> profesyonelce...
> neyse sonunda chmod 755 /etc/rc.d/rc.cdrom ile
> cdrom'umu çalıştırdım, ama bir türlü x'i
> çalıştıramadım. İlk defa xfree86config kullanıyorum ve
> bir türlü olmuyor.
> Acaba yardımcı olur musunuz?
> orada 1024, 2048, 4096 falan gibi rakamlar vardı orada
> ne seçeceğim.

Eger ekran kartinizin bellegi KB olarak bunlardan birisi ise onu secin yoksa diger'i secip ekran kartinizin bellegini KB cinsinden verin. Ornegin 8MB ekran karti icin 8192 girin. (1024KB=1MB)

> he unutmadan bir de 50-70, 50-100 gibi bir şeylerde
> soruyordu orada da ne yapacağım.

Monitorunuzun calisma frekanslarini belirliyor, sizin monitorunuz en az 2' yi destekler. Siz 3.yu secin. 50-100 yada 50-90 o kadar onemli degil. Fazla olmasin da. Bunu daha sonra optimize edersiniz.

> aşağıda hardware'ım var eğer sizinkilerden de birisi
> aynı ise lütfen yardımcı olun...
> monitör:philips 17" CM7800 (şu cm7800'den emin değilim
> ama işte 17" serisinin son versiyonu)
> ekran kartı:asus agp 32bit v3800

AGP kartim olmadi ancak sanirim SVGA surucusu ile bunu kullanabilirsiniz. X Server'i sordugunda X_SVGA 'yi secin.

Tum bu islemlerden sonra startx deyin ve hala hata veriyorsa ekranda gorunen son hata mesajlarini buraya yazin.

> iyi çalışmalar...
>
> =====
> PCc0d3r
> X-G3n - Turkiyenin ilk ve tek Turkce The Gimp kaynagi...
> http://xgen.linux.org.tr/

- barI$ -

-- Attached file included as plaintext by Listar --