[Linux] KCharset hatası...

From: Yıldırım Karslıoğlu (ykarslioglu@superonline.com)
Date: Sun 08 Jul 2001 - 22:34:22 EEST

Merhabalar;
Slackware 7.0 kullanıyorum. HOWTO belgeleri ve bu listede anlatılan
yöntemlerle yaptığım ayarlar sayesinde sorunsuz şekilde Türkçe
kullanabiliyorum. Ancak X ortamını kapatıp konsola düşünce; ekranın aşağıdakine
benzer mesajlarla dolu olduğunu görüyorum:
KiKbd: X11 error: BadWindow (invalid Window parameter)
KiKbd: X11 error: BadWindow (invalid Window parameter)
KiKbd: X11 error: BadWindow (invalid Window parameter)
KCharset: Wrong charset!

KCharset: Wrong charset!

KCharset: Wrong charset!

KCharset: Wrong charset!

Anlayabildiğim kadarıyla sorun KiKbd (KDE' nin uluslararası klavye haritası
ayarlama aracı) ile ilgili.

"/opt/kde/share/apps/kikbd/trq.kimap" dosyasında Charset' i ISO8859-9 olarak da
tanımladım ama nafile. Aynı hata mesajını almaya devam ediyorum... Ayrıca, ne
olduğunu anlamadığım "KiKbd: X11 error: BadWindow (invalid Window parameter)"
diye birşey de var. Ben startx komutunun ne yaptığına ilişkin dosyayı ekte
gönderiyorum. Benim ve benzer sorunu yaşayan arkadaşlar için çözüm önerisi olan
var mı acaba?

Bir de (son olarak) Linux kullanarak yazıcıdan düzgün Türkçe çıktı alabilme
konusunda bir doküman var mı acaba? (Ben bulamadım, o yüzden affınıza sığınarak
soruyorum)

Saygılarımla...

Dr. Yıldırım Karslıoğlu
GATA Tıp Fakültesi
Patoloji Anabilim Dalı Uzm. Öğc.

ykarslioglu@superonline.com --------------------------------

-- Binary/unsupported file stripped by Listar -- -- Type: text/english -- File: xhata