[Linux] Re: yerel agda asimetrik yonlendirme

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Mon 02 Jul 2001 - 22:40:48 EEST

Selamlar..

--- Burak DAYIOGLU <dayioglu@metu.edu.tr> wrote:

> 20
>
> TTL saniye cinsinden olculmesine ragmen IP'nin tanimlandigi
RFC791'de
> [...]
> zero, then the datagram must be destroyed. This field is
> modified
> in internet header processing. The time is measured in units of
> seconds, but since every module that processes a datagram must
> decrease the TTL by at least one even if it process the datagram
> in
> less than a second, the TTL must be thought of only as an upper
> bound on the time a datagram may exist. The intention is to
> cause
> undeliverable datagrams to be discarded, and to bound the
maximum
> datagram lifetime.
>
> Bence, bunu baz alarak bir seyler yapmak mumkun. Bu bilgiler
> isiginda,
> herhangi bir yonlendiricinin paketi 1sn'nin uzerinde bekletmedigini

Neye dayanarak diyecegiz ki hocam ? O an router yukunun fazla oldugu,
gonderecegi yone yollayamayinca, baska bir yonu denemedigini bilemeyiz
gibime geliyor. ttl degilde echo-reply zamanlarina bakarsak, belki
mantikli olabilir. Arada bridge'lerden vs. gecmedigimizi nasil
bilecegiz ?

> varsayarsak www.amd.com'un 20, www.ttnet.net.tr'nin de 4 hop
> uzaginizda
> oldugunu soylemek mumkun. Ozellikle yerel agda kullanilan bir

Hocam bu sayilari nasil bulduk ? Biraz acsaniz.. Bilhassa ttl
formulunde yerine koyarak nasil bulabiliriz ?

> yonlendiricide (ki benim niyetim yerel agimdaki saldiri tespit
> sistemi
> ile yine ayni ag uzerindeki diger bilgisayarlar arasinda kullanmak)
> 1sn'nin uzerinde bir gecikme olmasi pek mumkun gorunmuyor. Ne
> dersiniz?

RFC oyle diyor, ama bende bir yerlerde okumustum, hatirlamiyorum simdi
bu 1 sn meselesini nereden okudugumu. Sanirm HOWTO'lardan birindeydi.
Ama bu sonuclar bu tezi destekliyor. Orada cogu router'in paketi
cikarinca TTL'i eksilttigini, 1 sn dolup dolmadigina bakmadigini
soyluyordu. Cogu router ? Ya azi ? Hangi routerin ne kadar eksilttigine
nasil karar verecegiz ? Simdi verdigim ornege dikkat ederseniz,
TTNET'in yerel aginda sayiliriz. Dial-UP baglanmisiz. Bunlar hemencecik
terminal uzerinden yazilip denenmis komutlarin ciktilari. Olabilir gibi
degerler degil, deneydeki gozlemler. Olsun ustumuzde ya iki ya uc
netmask vardir. Buradan ttnet'in serverine ping yapinca ttl 180
eksiliyor, amd'ye baglanirkense 20 eksiliyor. Sizce bu tezat degilmi ?
Birisi 170 ms'de 180 saniye gecti diye rapor ediyor, digeri 600 ms'de
20 eksildi diyor. Eger bana TTNET'in access serverinden, web serverine
180 tane router ile yolu bulduk derseniz, telekom bile bu kadar ahmak
bir ag kuramaz derim (Yoksa kurarmi ? Ben bu kadarida olmaz diyorum ama
icimden bir ses "Bu telekom rezaleti baska turlu nasil aciklanabilir ?"
diyor). Sizce bu guvenilebilir bir degermi ? Bu degerlere bakarsak,
node olarak dahi amd daha yakin gorunuyor. Yerel agdada boyle bir
denklem olusturmaya yetecek kalitede veri yok gibi. En saglikli cozum
traceroute ile saymak, fakat ISS'ler kolayini bulmus. Internetin adi
konmus bir protokolunu bile futursuzca bloke edebiliyorlar. Bende
traceroute calismiyor.

Hocam bu ttl degeri her kosulda guvenli gorunmuyor. Bu teziniz bence
yanilsamalara yol acar. Bilhassa guvenlik gibi hassas bir denge isteyen
uygulamada kullanim alani bulmasi zor..

Murat'in bu konuda benden daha fazla tecrubesi olabilir. Eger bu
formulu
Saygi ve sevgiler..