[Linux] Re: rpm ler nereye kuruluyor?

From: M.Utku GOKER (mustafautku@yahoo.com)
Date: Mon 02 Jul 2001 - 15:30:58 EEST

Tesekkurler..

-----Original Message-----
From: linux-bounce@linux.org.tr [mailto:linux-bounce@linux.org.tr] On
Behalf Of Gorkem Cetin
Sent: Monday, July 02, 2001 6:00 PM
To: linux@linux.org.tr
Subject: [Linux] Re: rpm ler nereye kuruluyor?

Merhaba,

> Belki cok komik bir soru olacak ama o kadar program kuruyorum RPM
> olarak. Hicbirinin nereye kurulugunu bulamiyorum. Kurulum normal
olarak
> yapiliyor ve cikiyor. Ama elde var sifir.
>
> Bu arada Mandrake 8.0 kullaniyorum ve kullanimi package manager ile
> yapiyorum (sanirim)

Elinizdeki paket yoneticisi her paketin nereye kuruldugunu size
gosterebilir. Biraz arastirma yaparsaniz bualcaginizdan eminim.

Bunun disinda, komut satirindan da isler kolayca (? :)
halledilebiliyor..

Bir paketin listesini gormek icin:
rmp -ql paket

Bir paketin bilgisini gormek icin:
rpm -qi paket

Dagitimdaki tum paketlerin listesine ulasmak icin:
rpm -qa

Bir dizindeki belli bir paketin icindeki dosyalari gormek icin (liste)
rpm -qlp paketadi-surumno.rpm

Bir dosyanin hangi pakete ait oldugunu bulmak icin
rpm -qif /usr/src/linux (ornek..)

Iyi calismalar
Gorkem
Gelecek A.S