[Linux] Re: Suse 7.2 Derleme Sorunu

From: fatih.ozavci@mail.superonline.com
Date: Mon 02 Jul 2001 - 15:33:59 EEST

>Arkadasin sorununun yazdiklarinizla cok fazla alakasi yok. Neden diye

>soracak olursaniz problemi veren sey ld yani gcc degil (aslinda o, ama

>degil).

Bu konuda maalesef haklisin...

>Dolayisi ile prefix de belirtseniz gcc ye naparsaniz yani yine -lgcc

>hatasi verecektir. cunku binutils den ld bu hatayi veriyor onunda
>default
baktigi yerlerin icinde libgcc.a yoktur. Hos olsa bile bir
>isinize
yaramaz. Eger bakacak olursaniz libgcc.a nin icine goreceginiz
>seylerin
sparc mimarisi icin oldugunu gorursunuz. Orjinal soruyu soran
>arkadasin
cihaz boyle mi?

her turlu cevre degiskenini ekledim cikardim artik tam isin suyu cikti diyordum.... sonra libgcc.a dosyasina bi bakiim de=
dim.. sonra o dosyayi bulamadim butun diskte :-) sonra senin soyledigini yaptim :-)))))) sonra makinem sparc islemcilimi =
diye internette aradim en son sun microsystemsde benim makineye uzaktan yakindan benzemeyen bir sparc gorunce yok canim s=
parc filan degildir olsa olsa 286dir dedim :-)))))))

Saka bir yana sistem sparc degil (INTEL :-)))... arkadasin onerileri o yuzden isime yaramadi... ama seninkilerde yaramadi=
 olay epey koklu sanirim suse 7.2 ile epey abartmis... ./configure gerekmeyen Makefile'i hazir bir programda da hatalari =
gormeye baslayinca... anladim ki suse bu kez hakikaten su koyuvermis... live-evulation cd sinde program derlenmiyor deyip=
 kesip attim... eger bu cd yi bulup makinesine takip kurmadan calistiran ve ornegin XFCE'i derleyen bir arkadas olursa al=
nindan opmek istiyorum... librarylerden /usr/include altinda bile bir suru eksik gorunuyor... yada 2. ihtimal ben cdyi bi=
lgisayara aktarirken dosyalardan bazilarini (hatta nerdeyse tamamini) eksiltmis olmaliyim (bu da pek mumkun degil... cp -=
R /S.u.S.E/* /data2 komutu butun ilk ayarli dosyalari barindiriyor... sadece /dev /proc gibi seyler listeye dahil degil..=
) eger biri live-evalution da program derlerse haberim olsun bir kac soru soracagim... yardimlariniz icin cok tesekkurle=
r.. bana yine mandrake kaldi ... hadi hayirlisi...