[Linux] Re: yerel agda asimetrik yonlendirme

From: Egemen Ergel (egemen.ergel@rt.net.tr)
Date: Mon 02 Jul 2001 - 15:07:59 EEST

tek yonlu kimlik bilgisi (auth) kontrolu icin olabilir aslinda ama niye
boyle bir ihtiyaciniz olur orasi ayri bir konu..

bir paketi ozellikle baska bir makinaya route ettirerek onunda sonradan
orjinal hedefe route etmesini saglayabilirsek (tum paketler icin ve/veya
sadece belirli port paketleri icin ) orjinal hedef makina zaten default
routing inden source u bulacaktir...

asimetrik yonlendirme sayilirmi bilemiyorum ama WAN a cikacak port 80
isteklerini ozellikle WCCP CACHE ENGINE e yonlendiriyoruz cogunlukla.

disari gidecek paket iceriye force ediliyor. simdi bundan sonra cachede
bulunamayan paketi orginalinden alip bize veren bir proxy yerine bu istegi
source biz olmak uzere internete salan bir proxy olsa bizim source da bu
paketin proxy tarafindan disari yollandigindan bir sekilde haber alsa.. (off
olme essegim olme) orjinal hedef kendi cevabini zaten bize gonderir eh bizde
cevabin gelecegini biliyor isek aliriz.

boyle birseye neden gerek duyulsun ki : ? cache edilmesi istenmeyen bir
takim siteler icin cache engine in cache etmeyecegi paketler icin
yorulmasini istemiyor olabiliriz ornegin.

LAN/WAN asimetrik yonlendirme oldu ama ben acikcasi boyle birseye hicbir
zaman ihtiyac duymadim.

birde sanki LAN icinde gezinen paketlerin tamamini bir sekilde process
etmemiz gerkiyor olsa ayni lan da bile olsa source / dest arasinda source
tarafindan route force edilerek gw e gonderilmis (yada gw tarafindan sniff
edilerek yakalanip distort edilen )bir paket sozkonusu olabilir.. ama
sanirim application bazindada birseyler yazmak gerekecektir...