[Linux] Re: ip maillemek ve otomatik yedek almak

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Mon 02 Jul 2001 - 11:28:13 EEST

Selamlar..

Oncelikle, imkansiz diye bir sey pek fazla yoktur, Linux kullanan mutlu
azinlik icin.

--- Cem Kanioz <cem@aksistem.com.tr> wrote:

> [...]
> yere
> kopyalayacak bir yol varmi tabi istedigim sey
> her kopyalamada
> dosya isminin
> abcd.efgh01
> abcd.efgh02
> (birde bunu ismi bilinmeyen bir directorynin icindeki tum dosyalara
> yapmakda
> mumkunmu ?)
> falan gibi dosya ismini degistirerek bu durumda dosyanin icerigi
> silinse
> bile bilgiler kaybolmamasi saglanacak
> dosya cok ufak ve fazla kullanilmayan bir dosya oldugundan yer

Imkansiz yoktur kaidesince, bu tur dosyalari bir pipe olarak
olusturursunuz, pipe'i denetleyen surec dilediginiz sekilde iki, uc
kopya yapar. Belki daha kolay bir yolu da vardir..

> Faraziye - 2 a
>
> dial-up internete baglanan bir makina internete her baglandiginda isp
> nin
> kendisine atadigi ip adresini otomatik olarak bir adresine gondermesi
> saglanabilirmi ?

Elbette. /etc/ppp/ip-up.local scripti icersine uygun kodlari ekleyerek
yaparsiniz. Asagida bir script var. curl diye bir program var, onu
indirmelisin. freshmeat.net e bak. Bu scriptte gerekli anahtar
bilesenler var. Birde dilerseniz, www.dyndns.org u deneyin. Bu Dial up
icin dynamic DNS hizmeti veren bir organizasyon..

#!/bin/bash
# Bu script, basitce ppp0 icin internet adresini
# tespit ederek, ftp uzerinden sitemiz.8m.net
# adresinde bir txt'e yazar.
YERELIP=`ifconfig ppp0 | grep 'P-t-P' "
YERELIP=`echo $YERELIP| cut -f 2 -d ':' | cut -f 1 -d ' '`
YERELAG=`ip route | grep 'via' | grep 'eth0' | cut -f 1 -d ' '`
WEBSAYFA="$HOSTNAME.txt"
echo "$HOSTNAME HERE : $YERELIP" > /tmp/$WEBSAYFA
echo "LOCAL IP RANGE : $YERELAG" >> /tmp/$WEBSAYFA
nslookup sitemiz.8m.net >/dev/null
sleep 3
curl -T /tmp/$WEBSAYFA -u sitemiz.8m.net:sifremiz \
ftp://sitemiz.8m.net/ $WEBSAYFA

Bu sanirim faraziyenin olabilir oldugunu gosteriyor. Simdi,

http://dmtsbim.8m.net/server.yozgat.damlatas.com.tr.txt adresine bir

goz atin.. LOCAL IP RANGE'i goremezsiniz, cunku gizlemek lazim. Tunnel
kurulunca birileri sizabilir, cok kolayca. Bu tur guvenlik aciklarini
dusunurseniz boyle yapmak biraz cesaret isteyebilir.

> Faraziye - 2 b
>
> bir directory nin icerdigi tum dosyalarai haftada yada 2 haftada bir
> duzenli
> mailleyebilirmiyiz bir yere tabi burdaki sorun makinanin surekli acik
> olmamasi cron da falan yaptigimizda o zaman kapali ise makina sorunu
> nasil
> asilabilir mesela ?

Maillemek ? Imkansizin pratik olculerde bir siniri vardir elbette.
Ornegin, /dev icersindeki hda1'i maillemek. Bunun pratik bir anlami
yoktur. Olsada benim 16 GB'lik partisyonu T3 ile bile maillemem
haftalar surebilir. Ayni sekilde /proc dizinde de maillenmesinin pratik
faydasi olmayacak dosyalar pek coktur.. Ornegin /dev/mouse'i maillemek
yillarca surebilir, cunku dosya sonu hic gelmez..

Eger maillenecek dosyalar, gercek veri dosyalariysa, elbette. Mail
komutu bu isi guzelce yapar..

> bu sorunlarima bir cozum bulunurmu yoksa hayal gucum fazlami gelismis
> :))

> Herkesi abuk subuk seylerle esir ettigim icin ozur dilerim

Bence bu kendinize haksizlik. Aya gidelim diyenlere, abuk sabuk
konusmayin, oturun yerinize denseydi, bugun hala tekerlegi nasil icat
edecegimizi dusunuyor olurduk. Fikirlerinize sinir tanimayin, kimsenin
onlari prangaya vurmasina musaade etmeyin. Edison'a sormuslar, "Her gun
yuzlerce deney yapiyorsun, bir sur sey gelistiryorsun fakat %99'u
calismiyor. Ne anliyorsun bu eziyetten ?" O da cevap vermis, "Oyle
yapinca ise yaramadigini ogreniyorum.." Olabilir, imkansiz gibi gorunen
seyler dusunuyor olabilirsiniz, yanlis ve eksik fikirlerinizde
olabilir. Ama hic olmayan fikirden daha iyidir. Bizim penguen'de boyle
coklarina cilginca gelen, imkansiz gorulen bir fikirden dogdu.

> anlayisiniza tesekkurler

Asil, boyle guzel ve enteresan fikirlerle nasil yapariz diye bizleri
dusunmeye zorladiginiz icin ben tesekkur ederim..

saygilar ve sevgiler..