[LINUX:24686] RE: 24673] Re: hda ları mount etme hakııSO-8859-1?Q?kında?ıîÿ¿Ìîÿ¿œ,îÿ¿:kında

From: mehmet kizilsakal (Mehmet.Kizilsakal@unilever.com)
Date: Wed 31 Jan 2001 - 11:05:19 EET

öncelikle diskinizdeki partisyonları nasıl yapılandırdığınızı bilmeniz lazım.
Bunu öğrenmek için linuxdayken
(bu diskin ide0 a takıldığını farz ediyorum.) "fdisk /dev/hda" ile fdiski
çalıştırın sonra "p" partisyon listesini tipleriyle ve size larıyla birlikte
verecektir.
karşınıza çıkan listede sizin partisyonlarınızın device olarak nasıl
bağlanacağınızı söyleyen /dev/hda1, /dev/hda5, /dev/hda6 ,...vs gibi device
adreslerini not edin ve partisyon uzunluklarına göre hangi harf olmalarını
istiyorsanız bir kağıda not alın.
Şimdi partisyonların (partition) isimlerini öğrendiğimize göre mount olacağız

mount -t vfat /dev/hda1 /hddler/C
mount -t vfat /dev/hda5 /hddler/D
mount -t vfat /dev/hda6 /hddler/E
.
gibi komutları ardka arkaya vererek mount olabilirsiniz. Ama bunu tavsiye etmem
zira bu durumda her restarttan sonra tekrar mount olmanız gerekir. Bunun yerine
makinanızın her açılışında bu işin otomatik olması sizin işinizi daha da
kolaylaştıracaktır.
bunu yapmak için "/etc/fstab" dosyasını herhangi bir editörle açıp inceleyin o
listede her satır ayrı bir device dir.Detayları hatırlamıyorum her gerektiğinde
mevcut satırları inceleyerek olayı çözüyorum. Linuxa okadar fazla hakim değilim
sana (büyük ihtimal biliyorsundur) birde editör önereyim, kosolde "mc" komutunu
çalıştır bu dos tan bildiğin Norton Comander benzeri bir program etc dizinine
geç fstab dosyasını seç F4 e bas alsana editör.
kolay gelsin.
memory