[LINUX:24623] Re: RE: Server Kurulumu

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Mon 29 Jan 2001 - 21:26:17 EET

Selamlar...

Oncelikle size bir Linux CD'si lazim. Bunun icin,

1. FTP serverlerinin cogunda (itu, odtu, RedHat, SuSe vs.) hazir ISO image'lari bulunur. Birini indirin. CD'ye yakin.

2. Gelecek gibi bir kac sirket Hazir Linux CD'leri satiyor. 10 Milyonun altinda. Birine bakin.

3. En yakin kitapciya gidip Gorkem CETIN'in Linux kitabi var, icinden RedHat 6.2 cikiyor. Fiyati 8.5 Milyon.

4. Sagda solda bildiginiz bir arkadasta varsa ondan alin.

Ama, 2000 yili ve sonrasinda cikan versiyonlari tercih edin.

Kurulum, ayarlar vs. icin ne gerekiyorsa Elinizdeki CD'de mevcuttur. Bilhassa RedHat temin ettiyseniz bol miktarda dokuman bulabilirsiniz.
Kurduktan sonra WU-FTP, Apache ve BIND'in (9.0 Degil, 8.xxx) son versiyonlarini edinin. Bunlarda guvenlik yamalari var. Bunlari kurun.
http://www.linux.org.tr , http://www.linuxdocs.org adreslerinde bol miktarda dokuman mevcut.

Diger hususlari ve sorunlari bu listeye yazin. Bu listeye gelen hic bir problem cozulememis degildir, en azindan benim gordugum kadari ile. cozulemeyen problemler ise cozulmesi imkani olmayan problemlerdir.

Son bir not: Profesyonel kullanimda webmin'i unutmayin. http://www.webmin.com . Bu size detaylari bilmeden ayar imkani saglar.

Saygi ve sevgiler..

On Mon, 29 January 2001, Umut Deniz wrote:

> Tesekkur ederim.
> Linux hakkinda bilgim var ve networkumde virtual host destekli,
> frontpage extension'li, yani orada belirttigim konfigurasyona sahip
> bir pc zaten var ve idare ediyorum. Kapali ve guvenli bir ortamda.
>
> Ancak, dusuk maliyetli hosting cozumu isteyen ticari firmalar icin
> boyle bir server kurma ihtiyacimiz oldu. Server internete cikacagi
> icin de guvenlik ve performans onemli kriterler oluyor.
>
> Gelecek ile temasa gecmek cozumlerden biri. Peki kendim yapmak
> istersem izlemem gereken yollar ve paket secimi konusunda yardimci
> [...]

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com