[LINUX:24622] Sorunsuz bir linux istiyorum hikayesi

From: Emre Deveci (edeveci@turk.net)
Date: Mon 29 Jan 2001 - 20:54:49 EET

Merhaba
Sorunsuz Linux isteyen benim ve gelen e-maillarıda biraz alındım galiba. Bu
yüzden bir iki şey söylemek istiyorum. Linux'le 2 sene önce tanıştım.
Görkem Çetin'in Slackware CD hediyeli kitabını aldım, okudum, kurmaya
çalıştım, zorlandım, kuramadım denedim zar zor kurdum ama x-windows'u
çalıştıramadım. Ama hiç olmazsa kurabilmiştim. Sonra Turkuaz'ı denemek
istedim, Turkuaz'da da zorlandım,uzunca bir süre x-windows'u çalıştıramadım.
Burdan olsun, bir çok Linux sitesinden olsun yardımlar sayesinde
x-windows'u çalıştırdım. Sonra baktım Linux'ten winmodemle internete
bağlanamıyorum, sizlere sordum winmodem olmaz dediniz, bende para
biriktirdim, gittim Robotics external modem aldım. Sırf Linux'ten Internet'e
bağlanmak için. Baktım Turkuaz'dan Linux'e bağlanıyorum bu da yetmedi.
Linux.org.tr'den aldığım telefon ve adres doğrultusunda Ankara'nın bir
ucundaki Hacettepe Bilgi İşlem Merkezine gittim. Onlardan en son ve en
kullanışlı Linux cd'sini istiyorum dedim bana biraz anlattılar ve Mandrake
6.2'yi verdiler. Mandrake 6.2'de de yine sizlerin sayesinde ek programlar
kurmayı öğrendim (RPM olmadan, *.tar.gz uzantılı paketleri) Mandrake 7.0'ın
çıktığını öğrendim hemen aradım sordum Linux.org.tr'den birine telefon ettim
Ankara'nın bu sefer bir başka ucuna gittim cd'mi aldım. Bu sefer çok
başarılıydım Türkçe karakterler sorununu kaynakları okuyarak hallettim,
zaten x-windowsu ve interneti vardı birde üstüne WindowsMaker diye bir şey
öğrendim onuda kurdum. Süper oldu Windows'tan tamamen ayrı bir sistem
olmuştu. Listeyi takip ettim Redhat ve Slackware çok konuşuluyordu. Bende bu
sefer yine Görkem Çetin'in RedHat 6.2 CD hediyeli kitabını aldım. Kurdum,
inceledim. Daha sonra Mandrake 7.2 çıktı hemen Gelecekten sipariş verdim.
Şu an Mandrake 7.2 var Ama bunun yanında İngilizce kurulunca Türkçe
karakter problemimde var birde WindowsMaker'ı upgrade edememe var. Şimdi
bunlar bana göre sorun oldu ve bu sorunları istemediğimi size yazdım. Ve
hazırcı etiketi yedim. Yukardaki Linux hikayemide göz önünde bulundurun.
Ben bir edebiyat fakültesi mezunuyum, Linux'te ne öğrendiysem kendi çabamla
öğrendim, hiç bir temelim yoktu, hazırcı olsam Turkuaz'ı ilk kurduğumda pes
ederdim ve 2 senelik Linux maceram olmazdı. 2 sene içinde hiç pes etmedim
hala öğrenmeye çalışıyorum.

Emre Deveci