[LINUX:24560] Re: POSIX nedir ?

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sun 28 Jan 2001 - 23:34:57 EET

Selamlar..

Bugune kadar bu listeye sorulmus en guzel soru bence. POSIX nedir ?

Hatirladigim kadari ile cevap vereyim.

POSIX, tasinabilir isletim sistemlerinde olmasi gerekenleri anlatan bir standarttir. Isletim sisteminin karsilamasi gereken fonksiyonlari ve C dili icin API tariflerini icerir. En alici noktasi, dosya sistemi ile ilgili tariflerdir. POSIX ve C ayrilamaz bir standart butunudur. Ama MS bunu ayirmayi becerip programcilik mesleginin dibine dinamit koymus bir muessesedir.

Hatirladigim kadari ile POSIX su konulari kapsiyordu.

1. Hierarchical File System.
2. Process Management
3. Terminal I/O

POSIX, Dil destegi, kuyruklama gibi fonksiyonlari tarif etmez. Bunlari X/Open standardi destekler.

POSIX IEEE tarafindan taninir fakat sahibi PSAC mi, PACS'mi oyle bir kurumdu. Portable Applications Standards Committee olmasi lazim. O zaman da adresi http://www.pasc.org olmali. Deneyelim.. Evet buymus.

Benzer bir standartda BSD'dir. BSD sistemleri genelde POSIX uyumlu bir sinyal handler emulatoru ihtiva eder. Boylece cogu POSIX programi BSD ile calisir. http://www.bsd.org (Bunu ezbere biliyoruz zaten :)))

Linux POSIX tabanli, UNIX98 uyumlu bir isletim sistemidir. Windows ise ne idigi belli olmayan, UNIX'ten, MacOS'tan, CP/M'den ve Digital Research ile IBM'in copluklerinden tirtiklanmis, sahiplerinin uykuda oldugu zamanda resmen araklanmis bir ucubedir. NT ise POSIX'ten daha iyi bir POSIX icat etmeye calisan Digital'deki bir cilginin gelistirdigi VMS den gelir. Digital "Bu deliyle ugrasilmaz" diye kapinin onune koyunca bu adami, Bill Gates tarafindan kesfedilip NT projesinin basina getirilmistir. Eh artik NT'nin ne olduguna siz karar verin. Digital Firmasi su an COMPAQ bunyesindedir. O zamanki VMS grubuda COMPAQ Tru64 UNIX grubunda huzurlu bir sekilde en saglam UNIX'lerden birini gerceklestirmis olmanin mutlulugu icindedir.

Bu bilgiler umarim faydali olur..

Saygi ve sevgiler..