[LINUX:24547] Re: Cross kablo yaptim

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sun 28 Jan 2001 - 15:13:46 EET

On Sat, 27 January 2001, "Egemen Ergel" wrote:

> defalarca yazildi kablolarin renkler birincil derecede onemli degildir.
> sarmallarin karismamasi yeterlidir
>
> sadece uzun kablolar yapiyorsaniz (UTP nin sinirlarini yakin yani)
> butun renkler beyazlari ile sarmal ve butun sarmal ciftleri de gene belirli
> bir periyodda sarmal olacaklari icin girisimler olabilir
> ama sozkonusu kablolar 1-30 metre arsinda uzunluklarda yapilacak ise dikkat
> edilecek tek sey bire bir yapilmasi dir yani iki uctaki konnektor
> baglantilarini yan yana getirdiginizde ayni siralarda ayni renkler olmasi
> yeterlidir.

Bir noktada dogru olabilir. Fakat Maximum Guc transferi ve RF sinyallerinin yansimamasi icin, ki Guc Transferi burada onemli olmaz ama yansima, hat uzeride gezen ve duran sinyaller olusmasina yol acar, Uretec cikis empedansi, transmisyon hatti empedansi (Burada UTP kablo) ve Alici giris empedansinin ayni olmasini gerektirir. Ethernet kartlarinda 1:1 (HUB lar veya bazi ozel kartlar icin 1:1.414 orani da kullanilabilir) oranli izolasyon trafolari kullanilir. Bunlarin empedansi 100 Ohm'dur. Bu empedans ise UTP kabloda da sarmallar icin 100 Ohmdur. Eger sarmali ayirirsaniz karakteristik empedansi degisir. Melela 170 Ohm veya 44 Ohm olabilir. Simdi kablo uzerindeki field effect hesaplarina girmeden, 10 MBit icin bunun pek fazla sorun olmayacagini, 20-30 m. kabloda yansiyan sinyalin baseband iletimin bir palsinden kisa oldugu icin etkisinin pek olmayacagini belirtelim. Ama 100 MBit agda sinyal oldugu gibi geri gelir, oyleki bazen 9.6 mikrosaniyelik Collision detect suresinde ethernet kendi gonderdigi sinyali geri
alabilir. Bu durumda collision diyerek geri cekilip tekrar dener. Ama bakarsiniz hep boyle oluyor, sonucta iletim gerceklesmez. Demekki 100 Mbit ag kullaniyorsaniz mutlaka sarmal kuralina uymalisiniz. Ethernet icin gecerli olan 100 m kablo uzunlugu kuralida aslinda sinyal kaybi yuzunden degil, collisionlarin farkedilememesi nedeniyle ongorulmustur. Bu metreden sonra 9.6 mikrosaniye bekleme suresi gecer, carpisma olur, kimse carpisma oldugunu anlayamaz. CRC hatasi ile Layer 3 veya 4 uzerinden paketin tekrar istenmesi gerekir.

> ayrica cok kisa kablolar (10 cm 20 cm gibi ) yapmakta sorun cikartabiliyor.

Bu sorunun sebebide ayni collision mevzusudur. Carpismanin farkedilebilmesi icin kablonun uzunlugunun 1.5 m den kisa olmamasi gerekir.

Eger elinize kabloyu aldiysaniz, oteki elinizde de pense duruyorsa, kablolari duzgun baglamak size vakit dahi kaybettirmez. Ama ters baglamak her seyin basinda standarlarin disinda kalmak anlamina gelir, o gun icin yaptiginiz is calissa da 1 ay sonra ne olacagina kimse garanti veremez. Ya ikinci bir makine devreye girerse, yada makineler arasinda uzakligi artirmak gerekirse.. Siz bastan standartlara uyun, sonradan basiniz agrimasin.

Saygi ve sevgiler..

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com