[LINUX:24526] Re: Cross kablo yaptim

From: Egemen Ergel (egemen.ergel@rt.net.tr)
Date: Sat 27 Jan 2001 - 21:44:31 EET

defalarca yazildi kablolarin renkler birincil derecede onemli degildir.
sarmallarin karismamasi yeterlidir

sadece uzun kablolar yapiyorsaniz (UTP nin sinirlarini yakin yani)
butun renkler beyazlari ile sarmal ve butun sarmal ciftleri de gene belirli
bir periyodda sarmal olacaklari icin girisimler olabilir
ama sozkonusu kablolar 1-30 metre arsinda uzunluklarda yapilacak ise dikkat
edilecek tek sey bire bir yapilmasi dir yani iki uctaki konnektor
baglantilarini yan yana getirdiginizde ayni siralarda ayni renkler olmasi
yeterlidir.

ayrica cok kisa kablolar (10 cm 20 cm gibi ) yapmakta sorun cikartabiliyor.

Egemen Ergel
egemen.ergel@rt.net.tr

Deneyim hiçbir zaman yanilmaz, yanilgiya düsen yalnizca kendi
sonuçlarini doguran ve nedeni deneyimleriniz olmayan kararinizdir.