[LINUX:24324] Re: perl & cgi

From: Tanju Aktug (aktugt@hipokrat.org)
Date: Tue 23 Jan 2001 - 14:18:59 EET

PERL icinden system("komut"); ile istediginiz bash veya sistem komutunu
calistirabilirsiniz.

Kullanici olarak web sunucunuzun uid'i gecerli olacagindan, eski
dagitimlarda nobody, yeni dagitimlarda apache kullanicisi olarak
yetkiler ayarlanacak veya kontrol edilecektir.
Olusan dosyanin mod'unu yine yazdiginiz programdan degistirebilirsiniz.

Eger web sunucunuzun setuid ayarlari tamam ise root olarak da bu isleri
tamamlayabilirsiniz.

Kolay gelsin.

Zafer Berber wrote:

> x.tgz file'ini www.xx.com/cgi-bin/x.cgi gibi
>
> yazdigim bir cgi ile x.tgz yi belirttigim bir dizine acabilirmiyim
> acabilirsem bunun source'u ne olur ?
>
> bir baska sorumda
>
> turkiyedeki com.tr yada org.tr domainlerin listesini nasil alabilirim
> nslookup ile denedim alamadim
>
> parametresiniğ ayda nasil alabilecgimi soylerseniz sevinirim iyi
> calismalar
>
> Zafer Berber

Tanju Aktug
DEU Tıp Fakultesi