[LINUX:24287] Re: kocweb.net'in SMTP sorunu hk

From: reni parker (reni@glowingeyes.net)
Date: Sun 21 Jan 2001 - 14:53:10 EET

Selamlar Mustafa,

MA> kocweb.net mail problemi hk:

MA> 1. ilgili adrese yazdik ama sorulara cevap gelmedi.

MA> Temel soru su gozkuyor:
MA> musteriler, sizin network'dan degil her hangi bir superonline
MA> hesabindan bgalanip mail alip vermeye calisyor gozukuyor.
MA> Bu dogrumu?

MA> relay-domains sadece size ait IP'ler icin kullanilmali. Tum
MA> superonline IP'lerine vs acarsan, SPAM kaynagi olursunuz.

MA> Sayet, musterler size ait omiyan IPP;lerden baglanip SMTP icin
MA> o suncualri kullanacaksa, ii yol var:

MA> 1) POP before SMTP
MA> Bu konuda bir kac alternatif var
> [...]

Hocam neden send mail icin linux conf u kullanmayalim cok da
anlayamadim biraz acarmisiniz?? Bende yasamistim kocnet teki arkadasin
sorununu server inernal olarak da external olarakda mail aliyor ama
gonderemiyordu rely sorunu vardi ama benimki configurasyondan
kaynaklaniyordu ve linuxconf dan sendmail de serveri ayarlayarak
duzelttim. Ama home pc den ayni accountu SMTP serveri baska bir server
tanimlayarak gonderebiliyorum.. sadece neden linuxconf dan degil?
degilse nerden duzeltmeliyiz sendmail???

--
Sevgiler,
 reni parker                            mailto:reni@glowingeyes.net