[LINUX:24272] Re: make komutu..

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Sat 20 Jan 2001 - 23:10:01 EET

Bu tur tartismlarda "tarikat" yaklasimi ile degil, ihtiyaca,
eldeki malzemeye gore davranilmali. Her tasarlanan sistemin
etkin oldugu ustun oldugu yerler vardir.

qmail/sendmail/postfix tartismasinda,

Maildir, MTA'nin isi degildi. Local Delivery Agent'in isi.
O yazilimi delrsen, istersen Sendmail'le de konusabilirsin.

LDAP, her gene MTA'nin parcasi degil, sendmail/postfix muhtemelen
exim, zmailer vs de kullanabilir.

qmail'in bir cok daemon'dan olustugu dogru, ayni sey postfix icinde
gecerli.

Ote yandan , sendmail cok daha esnektir. Sayet network'unuza
X.400 kullancilari varsa, postfix ve qmail dogrudan bir cozum olmaz.
Sendmail'in cok genis bir kulanici kutlesi var; contributed ve
kullanici destegi daha yaygin.

MTA'nin secimi tek basina guvenligi belirlemezki?

Mail sistemini cok iyi modellememniz lazim. 500 000 kullanicidan
bahsediyorsun, cok fazla yatirim yapman lazim (donamim, yazilim,
insan gucu).
Sadece MTA'yi degil, tum sistemi cok iyi kurup ayarlaman lazim.

Umarim, meselenin karmasikligini ve ciddiyetini anlatabildim.

Saygilar
Mustafa Akgul