[LINUX:24268] Re: make komutu..

From: Omer Faruk Sen (ofsenlinux@yahoo.com)
Date: Sat 20 Jan 2001 - 22:28:01 EET

Merhabalar.
Bence bilemiyorum ama MTA olarak qmail
kullanilmali.Qmail gercekten cok scalable ve
clustering icin built-in cozumlerle
geliyor.(qmail+ldap) ayrica nfslerde cok
performansli.Maildir formati (userlarin maillerinin
direk ~ dir'inda bir dizinin icindeki dosyalara
atilmasi sistemi)cok yararli.Guvenlik acisindan son
derece kaliteli.6-7 daemonundan sadece bir tane daemon
root yetkisi istiyor ayrica iki tane setuid bitli
daemonu var.Bence eger sendmail aliskanliginiz yoksa
kesinlikle qmail ogrenilmeli.qmail+ldap ikilisi ile
500.000+ kullaniciya destek verilebiliyor :)Zaten
yahoo gibi buyuk firmalarda bunu kullaniyor.Postfix
nasil bilmiyorum ama sanirim postfix'te maildir
formati yok.Sendmail compatible bir cozum sanirim.
Fakat qmail derim baska birsey demem :)
Hem qmail'i yazan universite kokenli biri ne alaka
simdi diyebilirsiniz evet biraz alakasiz ama bende
universiteliyim :)Sanirim yazan matematik profesuru ve
kullandigi algoritma son derece saglam..

http://listweb.bilkent.edu.tr/yardim/bilkent/linux.html
> Liste arsivinin adresi:
> http://listweb.bilkent.edu.tr/

=====