[LINUX:24249] linux ve bandwidt

From: Volkan YILDIRIM (volkan@ozzmosis.pleksus.net.tr)
Date: Sat 20 Jan 2001 - 13:25:40 EET

arkadaslar linux 'e daha once bandwidth management yaptirmis olan var mi
ugrasa ugrasa bi hal oldum en sonunda hata vermeden cbq.ini scriptini
calistirmayi becerdim.

ama linux un arkasindan cikan windowslar gene bu limiti dinlemeden
download kasiyorlar..

sciprtte hata yok kernel da yok..

neyse sonra baska yontemler buldum:

http://www.securityfocus.com/focus/linux/articles/trafshap.html

gibi ...

bu yontemde ipchains ile MASQ ettigim makinalarin rule larini yazarken
-m # diyerek numaralandiriyoruz ve 'tc' ile bu rulle lara gore bandwidth
management yapiyoruz.. yani cbq.init scriptinin daha manual olani

ama o da calismadi..
hata yok
problem yok

'tc qdisc show' soyle diyor (tek bi rule var.. o da 80. porta giden
requestleri manage etmek icin)

qdisc tbf 8014: dev eth0 rate 1Kbit burst 10Kb lat 48.8s
qdisc cbq 1: dev eth0 rate 10Mbit (bounded,isolated) prio no-transmit

naapicaz ? olay nedir ne yapmak lazimdir..

--
Volkan YILDIRIM
Pleksus Bilisim Teknolojileri A.S.