[LINUX:24061] Re: telsiz haberlesme (ACIL)

From: krumm (yermiz@bir.net.tr)
Date: Tue 16 Jan 2001 - 13:43:48 EET

On Tue, 16 Jan 2001, you wrote:
> selamlar,
> iki bilgisayar arasindaki data aktarimini telsizler uzerinden yapmak
> istiyorum data hizinin yuksek olmasinia gerek yok . Bir zamanlar HF
> haberlesmek icin sanirim Hindistanli bir arkadasin yazmis oldugu bi
> yazilim bulmustum fakat su an hatirliyamiyorum. Bu konuda biliginiz
> her konuya acil olarak ihtiyacim var iyicalismalar ...
> tesekkurler.......

Merhaba,
 Bu konu hakkında antrak gazetesinden bir yazara mail atmıştım gelen cevabı
buraya gönderiyorum.Lisans gerektirmeyen ve amatörce(ucuz) bir çözüm arıyordum.
-
Yardim edebilmek isterim ama secenekler cok sinirli...iki telsiz cihazi arasinda (kablosuz) iletisim genellikle analog yani
karsilikli ses gondermek (konusmak) biciminde gerceklesmektedir. telsiz
cihazlari arasinda data iletisimi yapabilmek ise, cihazlarda belirli teknik
ozellikler ve RF (Radio Freq.) aktarimi yapabilecek ozel bir modem cihazi
gerektirir.
Aselsan'in piyasaya surdugu Cobra cihazlarinin teknik ozelliklerini iyi
bilmiyorum. Belki bant araligi, alma ve gonderme refleksleri itibariyle
(teorik olarak) data iletisimi icin uygun olabilir. Bu durumda, cihazin ve
kullanilan frekansin ozelliklerine gore yeni bastan bir RF modem tasarimi ve
imalati da gerekebilir....
En iyisi siz bu soruyu TA2CPO (Omer Guleray) ile tartisin. En dogru cevabi
size verecektir.
(bu yazinizi ve benim cevabimi TA2CPO'ya su anda iletiyorum. gerekirse siz
de kendisine ta2cpo@antrak.org.tr adresinden erisebilirsiniz.
-
Belki yardımcı olabilir.İyi çalışmalar.

not:Omer Guleray'dan bir yanıt alamamıştım.Belki Antrak gazetesinde bu konu
hakkında kapmasamlı bir yazı yayımlanabir.Birçok insna için yararlı olur
sanırım.