[LINUX:23910] Re: Filesystem modulunun yuklenmesi ile ilgili

From: Murat Koc (muratkoc@muratkoc.com)
Date: Fri 12 Jan 2001 - 09:24:55 EET

> Selam

Selam,

> burada sorun birilerin hakli birilerinin haksiz olmasi gibi bir konu degil
>
> :))

Artik lobi olustu gibi geldi bana :))) bayaa bir kisi ntfs5 i mount
edebildigini ve ben de bunu yapamayacaklarini soyluyorum.

> sonucta listede boyle bir konu gecince bende elimde olan sizlerle paylasmak
> istemistim ntfs5 i mount edebiliyor isem ve bu direk olarak kernelin kendi
> icinde gelip gelmemesi veya bunun herhangi biri tarafindan bir patch yada
> benzeri birseyle yapilmis olmasi beni ilgilendirmez . Sonucta onemli olan
> ben elimdeki bu tek disketle ntfs5 i mount edebiliyorum okuyabiliyorum ,
> yazabiliyorum . En onemli kismi ise hatta registry i dahi
> editleyebiliyorum..

saol paylastigin icin Vasfi ama bilgi yanlis iste. Senin kullandigin program
ntfs4 icin olan modulleri kullaniyor ki ana sayfasina baktigin zaman bunu sen
de goreceksin. Boot image da bir olay yok tek disketlik bir linux. chntpw
adli program register ile oynuyor ki onun da source kodu acik. Ama orada
herhangi bir sekilde NTFS5 support yok. programin da ntfs ile alakasi yok.
kernel image in icine ntfs modulleri yerlestirilmis o kadar boot disketine de
ihtiyacin yok mount et o programi calistir yeter.

> bunu Linus yazmis yada baskasi yazmis kernelde default gelmis yada gelmemis
> benim icin hic farketmiyor. Sonucta benim isim goruluyor. Olay bu ...

Isinin gorulmesi tabii ki guzel bir sey ama dogru bilgi de onemli olan
birsey. NTFS5 support un adinin bile gecmedigi bir dunyada ben bunu mount
ediyorum diyemezsiniz. Derseniz sizin sistem NTFS5 degildir siz oyle
zannediyorsunuzdur. Cok merak edilen yurtdisi listelerde de boyle bir olay
olmadigi acikca goruluyor.

Umarim ben gozumden kacirmisimdir ama arkadaslar NTFS5 support yok iste ben
napim.

NTFS5 i mount ettigini soyleyen arkadaslar bir daha arastirsinlar
kullandiklari file system in ne oldugunu. Linux dunyasinda en azindan benim
arastirdigim kadari ile NTFS5 support diye bir olay yok cunku.

Bu durumda ya support olmadan mount ettim diyenlerde bir problem var ya da
adamlar farkinda olmadan ntfs.o ya NTFS5 support u eklemisler ama duyurmayi
unutmuslar.

IYI CALISMALAR

                                                                MURAT KOC