[LINUX:23902] Re: mysql_install

From: Erol Ozcan (eozcan@superonline.com)
Date: Thu 11 Jan 2001 - 23:38:15 EET

mehmet kazak wrote:

> MySQL'in son versiyonunu download ettim. rpm olarak. consolda rpm -i
> filename.rpm yazip enterliyoruz. soyle hata mesaji veriyor.
> error: failed dependencies:
> /usr/bin/perl5 is needed by MySQL-3.23.30-1
>
> hangi dosyayi eksik yuklemisim acabe veya nerde hata yaptim.?
> rh7.0 kullaniyorum.
> cd ile gelen mysql'de sorun ciktigi icin download yaptim. cd'deki mysql.rpm'i
> yuklemistim fakat calismadi :(

sisteminizde perl5 programi yokmus gibi goruluyor. Bunun icin
# rpm -qa | grep perl
yazarak yuklu olup olmadigini anlayabilirsiniz. Eger perl 5 yuklu ise
/usr/bin/perl5 dosyasinin olup olmadigina bakin. Yoksa bir sekilde perl5
dosyasini silinmis. Bu durumda perl paketlerini yeniden yuklemek en
temizi olabilir.