[LINUX:23898] Re: LILO ve 1024x768

From: Murat Koc (muratkoc@muratkoc.com)
Date: Thu 11 Jan 2001 - 22:54:48 EET

Selam

>Benim LILO ile ilgili bir problemim var gecenlerde yeni bir 17"
>monitor aldim ve artik Linux console ekranimi 1024x768 64k
>calistirayim dedim ve /etc/lilo.conf dosyasina

>vga = 791

>satirini yazdim ve tabii ki lilo komutunu vererek degisikliklerin
>aktif hale gelmesini sagladim ama linux acilirken bilinmeyen bir mod
>oldugunu ve onun bana verdigi 8 secenekten birini secmemi ya da
>default icin space bar a basmami soyluyor. Ne yaptiysam console'u
>1024x768 yapamadim maalesef oysaki X istedigim sekilde gayet guzel
>calisiyor, sizce problem ne olabilir acaba?

> [...]

vesafb destegini kernelda verdiniz mi? vermezseniz vga=791 bir ise
yaramaz.

yani 791 vesafb de olan bir moddur. framebuffer destegi olmadan sadece
iste 80x25 80x50 gibi modlarda calisabilirsiniz. Fakat bu sekilde
1024x768x16 gibi modlarda calismak icin vesafb desteginin kernelda
verilmis olmasi gerekiyor.

IYI CALISMALAR

                                                        MURAT KOC