[LINUX:23881] Re: root olmak veya olmamak ?

From: Umut Gökbayrak (umutgokbayrak@operamail.com)
Date: Thu 11 Jan 2001 - 18:26:37 EET

Merhaba,
Eger dosyayi yeni sildi iseniz ve o inode' un uzerine hic bir sey yazilmadan
yakaladiysaniz, debugfs programi ile dosyayi kurtarmak mumkun. debugfs
yardimci programi e2fsprogs paketi ile birlikte geliyor ve herhalde butun
surumlerde zaten standart. Asagida kullanim ile ilgili bir ornek
gorebilirsiniz.

# touch /root/hebelek
# rm /root/hebelek
#debugfs
>open -w /dev/hdb8
>lsdel
>dump <1661> hebelek

Yukaridaki yontemle epeyce dosya kurtardim, umarim sizin de sansiniz yaver
gider. Ama uyarmadan gecemeyecegim. open ile kullanilan -w parametresi
read-write olarak filesystem' i en alt seviyede acar. Bir hata yaparsaniz bu
sefer donus gercekten olmayabilir.

--
Iyi Calismalar
Umut Gokbayrak