[LINUX:23850] Re: kernel is too big

From: Murat Koc (muratkoc@muratkoc.com)
Date: Thu 11 Jan 2001 - 14:19:21 EET

> selam,

Selam,

> cevabiniza tesekurler. zImage ile yaptigim daha buyuk cekirdekler boyle
> bir sorun cikarmamisti. bu maili gonderen makinanin cekirdegi 480KB
> (2.2.18). sistemi ilk kurdugumda disketten kopyalanan cekirdek 700+KB idi.
> 448KB sinirinin islemedigi durumlarmi var acaba????

LARGE_EDBA support u ile derlenmis olan lilo da 448KB lik bir sinir var eger
bu support olmadan derleme yapilirsa sinir 512KB yani benim eksik bilgi
vermis olmam sorun. Fakat su var LARGE_EDBA support sadece 0x10000 nin
altinda yukleme yapilan kernallarda, ki bunlar Image ve zImage (0x1000)
oluyorlar bzImage (0x100000) da boyle bir sinirlama olmuyor, image size in
sinirlanmasina neden oluyor. Sizin yanlis hatirlamiyorsam kernel 463K idi ve
problem onda oluyordu. Yalniz bu hatanin sebebi bozulmus kernel da olabilir.
463KB de bu sorunu vermisse eger orada lilo upgrade i yaparken oynamis
olabilirsiniz, source kodda problem olabilir .... ne yaptiginizi tam olarak
bilmeden sundandir diye birsey soylemem sadece lilo da bu hatayi vermesinin
nedeni budur diyebiliyorum. Eger bzImage ile derlerseniz bu tur problemlerle
zaten karsilasmasiniz.

IYI CALISMALAR

                                                                MURAT KOC