[LINUX:23801] etc/passwd dosyası ile ilgili

From: Tolga Güver (hpuck@pmail.net)
Date: Wed 10 Jan 2001 - 22:38:11 EET

Merhaba

Bir program yüklemek için (IRAF programı) bilgisayarımda yeni bir
kullanıcı tanımlamam gerekiyordu bende kullanım kılavuzundaki gibi
etc/passwd dosyası icine daha önceden tanımlı bir kullanıcının var olan
degerlerini (kullanıcı adı ve sifresiyle oynamadım)

iraf : xxx : 123 : 456 : IRAF system account: /iraf/iraf/local: /bin/csh

olarak değiştirdim (bu rakamların sadece örnek olduğunu ve aslında
bunların farklı olduğunu sonradan anladım) sonra logout edip yeniden bu
kullanıcıyla girmeye çalıştım fakat bir arıza oldu ekran açıyormuş gibi
yapıp (bir kaç titreşmeden sonra) yeniden login manager'a döndü bende
sonra root olarak açmaya calıştım fakat onda da aynı şeyi yaptı en sonun
da sistemi kontrollü bir şekilde reboot da edemeyince reset ettim ve
linux açılışına normal bir şekilde başladı sonra bir kaç kere

Gnome_ERROR ** : Could not set mode 0700 on private per-user Gnome
directory </.gnome_private> aborting

mesajı geldi sonra

INIT : ld "1" respawning too fast : disabled for 5 minutes
INIT : no more processes left in this runlevel

dedi bunu 1 rakamını değiştirerek 6 'ya kadar tekrarladı. 5 dakika
bekleyince birşeyler ilerliyor ama yine aynı şeylere dönüyor ve
sistem açılmıyor
acaba bu sistemi açabilmenin bir yolu var mı? (sistemim redhat 6.0)
actıktan sonra düzeltmek için de birşeyler önerirseniz çok sevinirim.
ikinci sorum normal bir kullanıcıdan CD 'deki bir dosyayı açıp
bilgisayarıma kaydedemiyorum (komut satırında cat komutunu kullarak
açarken mnt/cdrom dizinini görmüyor) fakat root olarak kurabiliyorum acaba
kullanıcıya böyle bir yetki verebilir miyim? Nasıl?

            çok teşekkürler
            Tolga Güver