[LINUX:23724] Re: gene sendmail

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Tue 09 Jan 2001 - 23:24:12 EET

> arkadaslar redhat 7.0 yeniden kurdum:)
> sendmail default olarak yuklenmis olarak geldi. /etc'nin icinde enetd.conf
> dosyasi YOK.
> bir arkadasimizin dedigi uzere /etc/xinetd.d/icerisine pop3 adinda text
> dosyasi actim ve icerisine
> default: no
> diye yazdim.
> su anda lan uzerinden win9x bilgisayarlardan root'a mail gonderebiliyorum
> gelen mailleri consolda gorebiliyor ve okuyabiliyorum. fakat netscape ile
> acmak istedigimde
> netscape is unlabe to locate the server pop.
> [...]
merhabalar,

sorunun sendmail ile bir iliksisi yok. semdmail yeroine
postfix/qmail/exim/zmailer kullansanda ayni sorun devam edecek

xinetd'nin configurasyonu hatirlamiyorum ama, onu duzgun yapiktan
sonra, xinetd daomon'a -HUP isareti gonder.
sonra
telnet localhost 110

user kullanici
passwd sifre

duzgun calsitigina emin ol.
Ayrica, netscape'in yarlarinda pop ucun yazan yere linux makinin adi
yada IP'sini yazmayi unutma. ayni sey SMTP sunucsu icin gecerli.

Kolay gelsin

Mustafa Akgul