[LINUX:27301] Re: 2 soru

From: Adem Öztaş (adem.oztas@superonline.net)
Date: Wed 18 Apr 2001 - 10:15:51 EEST

unix ve turevi işletim sistemlerinden passwd ham haliyle elde etmek
imkansiza yakın bir sey
cunku kullandıgı alagoritma soyleki

password sifrelenmis hali

adem > epI.zsX/PHouI:11344::::::
adem > lVunNlYa5Hyck:11365::::::

yukarida ki passwordlerin ikiside aynı olmasina ragmen sifrelenmis halleri
farklı gozukuyor..

bu alagoritmayla ne zaman login olursak olalim farklı bir sonuc veriyor..

Peki ozaman sistem /etc/shadow dosyasındaki bizim sifremizi girdigimiz sifre
ile nasil dogruluyor.?

bu passwordlerin sifrelenmis halleri olusturulurken sistem bir sayi ile bu
passwordden geri doner...
(bu sayi sistemin herhangi bir yerinde kayıtlı degildir)
bizim girdigimiz passworle /etc/shodow daki passwordu de bunun yardımıyla
karsılastırır...

ozetle

girdigimiz passwordu sifreler /etc/shadow daki passwordle random bir sayi
ureterek
passwordleri kontrol eder sonuc olumlu ise sisteme login olabiliriz degilse
ne yazikki...?

Adem OzTaS