[LINUX:27272] Re: 2 soru

From: Serhat Azgur (sazgur@stm.com.tr)
Date: Tue 17 Apr 2001 - 17:15:37 EEST

Birinci kismada ben yardim edeyim.
*nix, sifre islemi icin sifrenin ilk iki karakterini crypt()'a, 'hashing'
icin, gonderir. crypt()'in geri dondurdugu 11 karakter ayni zamanda
/etc/shadow'da saklanir. Yani, sisteme girerken kullanilan sifrenin ilk iki
karakteri /etc/shadow'daki karsiliklarla kiyaslanir, esitlerse login olmana
izin verilir.
Sonuc: /etc/shadow'daki sifreleri cozmek icin once crypt()'de kullanilan
hashing algoritmasini cozmen gerekir.
kolay gelsin.