[LINUX:27184] Sanirim fonttan kaynaklanan Xwindow ve ayrica download sorunu

From: Mehmet Melik Köse (melik@ug.bilkent.edu.tr)
Date: Sat 14 Apr 2001 - 21:20:00 EEST

selam arkadaslar
1 ay kadar once makineme sirf linuxu merak ettigimden mandrake 7.2 yi
lnx4win seklinde kurmustum ama performansi internet baglanti hizi olsun
diger yonlerden olsun cok dusuk oldugu icin 1 kac gun sonra kaldirdim.
Bir kac gun once merakima yenilip tekrar kurdum mandrake 7.2 yi ama bu sefer
farkli bir yontemle. Partition magici kullanarak bir ext2 file system li
partition olusturdum ve linuxu lnx4win secenegini kullanmadan (partition
magic ile olusturdugum) existing partitiona kurdum. Linux ta hem internet
baglanti hizi hem de diger yonlerden eskisiyle karsilastirilamayacak kadar
performans artti.
Buraya kadar her sey normaldi. Zaten bunlari biri kalkip ta linuxu lnx4win
seklinde kurmasin diye yazdim. :)
Sorunum ise su:
KDE de drak configurationdan font u degistirdim.
Sonra bazi programllar acilmamaya basladi.
Ben de 'kapatip acayim belki calisir' mantigiyla logout shutdown deyip
tekrar actim.
Bu sefer startx hic calismamaya basladi.
normal kara ekranda login ekraninda kaliyor linux acildigi zaman.
login olup startx dedigim zaman aldigim hata mesaji su:
..
(**) FontPath set to "unix/:-1"
..
_FontTransSocketUNIXConnect: Can't connect: errno=111
failed to set default font path 'unix/:-1'
Fatal server error:
could not open default font 'fixed'

X connection to :0.0 broken (explicit kill or server shutdown)

Bende bu hata mesaji uzerine fontla ilgili bir sorun oldugunu dusunup bu
ayarlarin nerde oldugunu unix ile ilgili bir kitaptan aradim. Kitapta
Xinitrc diye bir dosyadan bahsediliyordu home dizini altinda ama oyle bir
dosya yoktu benim home dizininde. .Xdefault diye bir dosya vardi orada ve
ben de bu dosyanin ayarlar dosyasi olabilicegini dusunup icinde "font" gecen
satirlari grep komutuyla arattim:
emacs*font: fixed
xterm*font: fixed
xterm_color*font: fixed
Vim*font -misc-fixed-medium-r-normal--20-200-75-75-c-100-iso885
9-11-*5

satirlarini verdi.
Bu fontla ilgili bu satirlari nasil degistirebilirim komut satirindan?
Ayrica sorunumun bu fixed fontundan mi kaynaklaniyor?

Bir de linuxla ilgili bu sorunum yokken internet ten herhangi bir dosya
download etmek istedigim de download edttigim directoryde boyutu 0 olan,
download etmek istedigim dosyanin adinda bir dosya olusturuyor ama download
etmiyor. Bu neden kaynaklaniyor acaba?
Son bir soru: Swap partitionin boyu 128 mb ramli PIII 800 bir makinada linux
mandrake 7.2 icin ne kadar olmali?

PS: Linux konusunda cok cuzi bilgim oldugu icin yukarida gereksiz veya
yanlis bilgilier yazmis olabilirim. Bu konudaki bilgisizligimden
kaynaklaniyor.