[LINUX:27174] solaris hakkinda ama eminim bilirsiniz

From: murat dagdelen (murtix_linux@hotmail.com)
Date: Sat 14 Apr 2001 - 12:03:40 EEST

selam arkadaslar,

   daha oncede bununla ilgili bir soru sormustum ama ya cevap yazilmadi yada
yazildida benim mail client tutukluk yapti gene. Neyse ben bir daha sormak
istiyorum affiniza siginarak.

   Bildigim kadariyla, linux da zaten install edilmis olan ve calismakta
olan bir apache var iken, yine bir ust surumunu alip bir baska bir
directoriye istedigimiz opsiyonlarla derleyip, sonra onu kuldur kuldur
calistirabiliyoruz. Hatta iki apache ve iki httpd.conf oldugunu dusun
isedigin birini calistirabilirsin. Benim kafami kurcalayan olay ise su,

   simdi bende birtane solaris var. icinde 50 tane websitesi var. bunlardan
bazilari oldukca hacimli. Simdi benden bu solarisin apacheye php, mysql ve
ssi destegi verdirmemi istediler. su anki apache 1.3.12. Bende dusundum ki,
bunun yerine usr/local'in altina apache 1.3.19 u kurayim hem sistemi
guncellemis olurum, hemde tum bu side islemleri eklerim o apache'ye test
eder sonra calistirim diye bir aklimdan gecirdim. BU SEKILDE BIR APACHE
CALISIRKEN, DIGER APACHEYE BASKA BIR DIZINE KONFIGURE ETSEM VE AYARLARI
BITTIKTEN SONRA, ESKI APACHE YI DURDURUP YENISINI BASLATSAM BIR PROBLEM
CIKARMI. Ama sistem linux degil solaris, bir bozarsam toparlayamam diye
korkuyom. Hadi linux olsa en azindan siz varsiniz onemli bir konuda
danisacak.

not: Bu arada bununla ilgili solaris docs sitesinde ince bir arastirma
yaptim ama yeterli bir bilgi vermiyo, ayni sekilde de apache docs da da ben
bulamadim.

tesekkurler

murtix