[LINUX:26961] Ynt: Ntv- AKGUL

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Sun 08 Apr 2001 - 00:25:18 EEST

  Selamlar..
> Akgül, internet teknolojisinin Türkiye’ye ilk olarak 1987 yilinda Ege Üniversitesi’nin öncülügünde kurulan Türkiye
>Üniversite ve Arastirma Kurumlari Agi (TÜVAKA) ile geldigini, 12 Nisan 1993 yilinda Ankara-Washington arasinda
>kiralik hatla kurulan baglanti ile Türkiye’nin gerçek anlamda internet teknolojisiyle tanistigini ve vatandaslarin kullanimina
>açildigini belirtti.

  Dogrudur, biz 1990 - 1992'de international carefire transport'un uydu ile internet baglantisini kullaniyorduk. Hemde Izmir'de. Turkiye'de o gunlerde internetin ne oldugunu bilen dahi yoktu pek. Benim asil merak ettigim, o gunlerde bu TUVAKA'dan neden haberimiz olmadigi. Inanin ilk defa duyuyorum desem pek yanlis olmaz. Neden boyle seyler bu isi asil sirtlayip goturecek muesseler olan ticari kurumlara en son duyrulur, acaba bunun internetin sinifta kalmasinda payi yokmudur ? Belki biz o donem bu agi nerdeyse ucretsiz olarak, sadece bakim destegini saglayabilmek amaciyla universiteye iletebilirdik.

  Yil 2001, ama hala teknolojiyi bizde ruzgar surukluyor. Sanirim milletin chat meraki olmasaydi, bu gunlere gelemezdik. Hala kimse internetin ise yarayabilecegine inanmiyor. Koca koca firmalar bile sus gibi dusunuyor. Allah sonumuzu hayir etsin !

  Saygi ve sevgiler..