[LINUX:26766] RE: [LINUX:26764] Firewall ve Güvenlik

From: ugur coskun (coskunu@itu.edu.tr)
Date: Sun 01 Apr 2001 - 18:50:52 EEST

Selamlar

    Kernel 2.4.2 update ti yaparak IPTABLES Kullanabilirsiniz. Veya IPCHAINS
ile Firewallu optimize edebilirsin. Ipchains ile kurallar tanimlayarak
Firewall unu kurarsin. Gerekli belgeler www.Linux.org.tr de mevcut. Snort
ile Erken uyari sistemi kurarsin. Guardian ile Snort un ciktilarina gore
IPchainsler uretirsin. SSH benim bildigim kadari ile Servicelere guvenli bir
sekilde ulasmayi sagliyor. SSH ile telnet yaptigin zaman sniffer la
verilerin alinsa bile desifre edilemiyor. Normal telnet baglantisinda sifre
ve Password ascii olarak iletildigi icin telnet kullanmak risk tasiyor bu
yuzden ssh kullaniliyor.

 http://www.matbilg.itu.edu.tr/guvenlin.htm adresinden faydalanabilirsin.
Ayrica Omer Faruk Sen lerin hazirladigi bir site vardi orda da bircok
dokuman bulabilirsin ama oranin adresini hatirlayamayacagim.