[LINUX:21271] Re: internet baglantisi ve paylasimlar

From: Serhat (misterno@mail.com)
Date: Tue 31 Oct 2000 - 11:03:37 EET

sadece gateway problemin oldugunu saniyordum, yada öyle analdim...
simdi öncelikle network kartina ip, netmask etc.. verelim tek bir network
kartin var ve
linux un ip adresinin 192.168.1.34 oldugunu
default gateway in 192.168.1.1 oldugunu
ISP nin DNS serveri 212.174.4.4 oldugunu varsayarsak

önce network kartina ip atayalim;
ifconfig eth0 192.168.1.34 netmask 255.255.255.0 broadcast 192.168.1.255

artindan önce de belirttigim gibi default gateway ini tanimlayalim;
route add default gw 192.168.1.1

ve o netscape de aldigin hatayi almaman icin /etc/resolv.conf dosyasina ISP
nin DNS ip lerini yazarak isi bitirelim.

/etc/resolv.conf icerisine

nameserver 212.174.4.4

iyi calismalar
Serhat

>serhat once yardimin icin tesekkurler fakat sorunum hala olmadi netscape
hala internete giremiyor >dediklerini aynen yapmama ragmen. netscape de
soyle bir hata cikti karsima:

>" Lutfen Server adini tekrar kontrol ediniz."
>ama sorun suki hic beklemeden bu lafi soyluyor hala anlayabilmis degilim
network uzerinden >neden boyle yapabilir sizce? yanitlarinizi bekliyorum
birde hala paylasim olayinin cevabini >alamadim nasil paylasima acabilirim
 LinNeighborhood adinda bir program la network dekileri >gorebiliyorum )
yardimlariniz icin simdiden tesekkur ederim..