[LINUX:21266] Re: Router Sorunu

From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Tue 31 Oct 2000 - 10:18:20 EET

--- Emre <bilgiislem@firat.com> wrote:
> Merhaba arkaslar
 Merhaba :)

> Ve bu arada Dosyalarimida network de paylasima
> acamiyorum bu islemleri nasil yapabilirim?

  Network de paylasima acmanin pek cok yontemi var.
Sanirim en genel cozum ftp server kurmak olacak, ancak
zannedersem siz windows makinalardan network
neighbourhood dan gormek istiyorsunuz, yani smb
protokolu.

  Kullanacaginiz sistemin adi samba. Redhat 6.2 de
samba ile ilgili paketlerin yuklu oldugundan emin
olun. ( samba-client, samba common gibi ama isimleri
aklimda degil, icinde samba gecenleri kurun derim).
Eger kolay configurasyon yapmak isterseniz swat
(sanirim samba paketleriyle geliyor,ama hic
kullanmadim) veya cok daha ustun olan webmin
(webmin.com) adli programlari deneyebilirsiniz. Her
ikisine de netscape inizi kullanarak grafik ortamdan
erisirsiniz.

  Ancak tavsiyem, eger bu isin nasil yapildigini
ogrenmek istiyorsaniz linux.org.tr/belgeler adresinden
samba ile ilgili belgelere bakmaniz. Yapacaginiz
islemler aslinda cok kolay, /etc/samba.conf dosyasinda
bir kac degisiklik, sonra samba servisini tekrar
calistirmak. Bu configurasyon dosyasi icinde bile cok
fazla aciklama var, ve tabii ki konsolda :)
man samba.conf
yazmaniz...
> Cevaplarinizi bekliyorum simdiden tesekkurler...
>
> Herkeze iyi calismalar iyi gunler dilerim.

  Iyi calismalar
                                      Onur