[LINUX:21172] Re: RedHat6.2'de mail sorunu

From: Selami AKSOY (selami@Ghost.AnadoluNET.Com.TR)
Date: Fri 27 Oct 2000 - 21:29:05 EEST

On Thu, 26 Oct 2000, Ahmet Aksoy wrote:

> [...]
> kurdum. Win98 client makinalarin Internet erisiminde hicbir sorun yok.
> Ayrica birbirlerine ve Server'a ping atabiliyorlar. Server'dan ise her
> yere ulasilabiliyor. Mail gonderilebiliyor.(Sabit bir IP'si olmadigi
> icin disaridan mail alip alamadigini kontrol edemiyorum.)
> Sorunlar ve saptamalar soyle:(Server IP=192.168.1.254)
> 1- pop3 ayrica yuklendi. /etc/services'teki tanimlar dogru.
> 2- inetd.conf'taki bilgiler dogru.
> 3- Client makinalardan Server'a "telnet 192.168.1.254 110" calisiyor.
> 4- Client makinalardan dis dunyaya ping atilamiyor.

Bu makinedeki kernel standar redhat ile gelen kernel mI yoksa siz mi
derlediniz? Siz derlediyseniz
CONFIG_IP_MASQUERADE_ICMP=y
dediniz mi config yaparken.. 2 Seyden olabilir bu dediGiniz.. Ya yukarda
dediGim yere yes demeyip kernel desteGini vermemiSsinizdir.. Ya da ipchains
ile icmp ler filtrelenmiStir.. Tabii ki ISP nizin icmp leri filtrelemiS
olmasI da bir ihtimal..

> 5- Client'lar outlook uzerinden mail gonderip alamiyorlar.

Client lar mail gOnderip alamIyolar demek aCIklayIcI birSey deGil yalnIz..
En azIndan hata mesajlarInI yazabilirsiniz buraya..