[LINUX:21021] Re: sendmail

From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Wed 25 Oct 2000 - 01:14:12 EEST

On Tue, 24 Oct 2000, Abdullah Güney wrote:

> Selam
> Cok soruldugunu saniyorum ancak bir turlu sorunu cozemedim. Netscapeden mail
> atabiliyorum ancak çekemiyorum. Sistem red_hat 6.1. DNS leri defalarca kontrol
> ettim. Zaten server icinde pine ile yapilabiliyor. Yani win95/98 makinalarda
> denedigimizde sorun oluyor.."POP3 hesabinizi kontrol edin yada bağlantinizi
> demekte..."

Selamlar,
Mail atmak kavrami MTA'lari ilgilendiren bir durumdur . MTA, Mail
Transfer Agent yada turkcesi ile Posta yollama Ajani olarak cevrilebilir.
Sendmail bir MTA'dir ve sadece mail'i istemciden alip baska bir yere yada
baska bir yerden gelen maili kendi (sunucu) uzerine kaydetmek icin
kullanilir.

Mail almak kavramini ise POP3/imap gibi protokolleri kullanan
client/server modelleri icin kullanabilirsiniz. Yani
ipop3d,cucipop,qpopper gibi deamonlar size bu destegi saglarlar.

Kissadan hisse mail atmada sorun yasarsaniz Sendmail,Qmail,Postfix'e

Mail almada sorun yasarsaniz(Sunucu bilgisayardan) o zaman POP3 veya IMAP
sunucunuzu kontrol etmeniz gerekir.

Sizin sorununuz buyuk ihtimalle inetd icinde pop3 sunucu desteginin acik
olmamasindan kaynaklaniyordur.Onu inetd.conf dan acip inetd'yi restart
ederseniz sorununuz kalmayacaktir sanirim.

iyi calismalar
dS